تامین زمین نهضت ملی مسکن در دیواندره یک چالش ملی است

مدیرکل راه و شهرسازی کردستان گفت: تامین زمین برای طرح نهضت ملی مسکن در شهرستان دیواندره به یک چالش ملی تبدیل شده است.

جهانگیر الیاسی صبح امروز در جلسه شورای مسکن کردستان که به ریاست استاندار در سالن شهدای گمنام استانداری برگزار شد، گفت: برای کمبود مشکل زمین طرح نهضت ملی مسکن در مقاطع مختلف هزار و ۶۰۰ هکتار زمین الحاق شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی کردستان افزود: اگرچه با الحاق این زمین توانستیم مشکلاتی در خصوص کمبود زمین را حل کنیم، اما همین مشکل می‌تواند در آینده برای طرح جوانی جمعیت ایجاد شود.

وی تاکید کرد: تعداد متقاضیان قانون جوانی جمعیت مشخص نیست و نیاز استان در سال‌های آینده قابل پیش‌بینی نیست بنابراین باید از هم‌اکنون الحاق‌هایی صورت گیرد.

تامین زمین نهضت ملی مسکن در دیواندره یک چالش ملی است

الیاسی در بخش دیگری از سخنان خود تامین برای طرح نهضت ملی مسکن در شهرستان دیواندره را یک چالش ملی بیان کرد و گفت: در حال حاضر ۵۰ هکتار زمین در این شهرستان برای ۲۲۰ نفر تخصیص یافته است.

مدیرکل راه و شهرسازی کردستان با اشاره به اینکه برنامه ابلاغی این شهرستان یک هزار و ۱۱۵ واحد است، افزود: تعداد کل ثبت‌نامی‌ها ۱۳ هزار و ۶۹۸ نفر است و از این تعداد ۵ هزار و ۱۴۶ نفر تایید نهایی اولیه شده، اما وضعیت افراد تایید نهایی شده به علت کمبود زمین بلاتکلیف است.

وی اذعان کرد: هنوز با گذشت سه سال از اجرای طرح نهضت ملی مسکن جوابی برای اختصاص زمین در شهرستان دیواندره نداریم و باید در کمترین زمان ممکن اقدامات حل آن آن انجام شود. 

فرماندار سنندج نیز در این جلسه با اشاره به گسترش ساخت و ساز‌های غیرمجاز در روستا‌ها گفت: این ساخت و ساز‌های غیرمجاز در روستا‌هایی همچون آویهنگ، تنگیسر و ... دیده شده است.

حسن عسکری با تاکید بر اینکه بنیاد مسکن باید قوانین خود درخصوص الحاق به روستا‌ها را بازنگری کند، افزود: ساخت و ساز‌های غیرمجاز در حاشیه شهر‌ها نیز نتیجه مهاجرت روستاییان است و می‌طلبد توجه ویژه‌ای به آن شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.