۴ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل بازگشایی راه دسترسی به آبشار پیران

رئیس اداره میراث فرهنگی شهرستان سرپل‌ذهاب گفت : شرکت توسعه گردشگری ایران متولی بازسازی مسیر دسترسی آبشار پیران پارسال با تخصیص ۳ میلیاد و ۹۴۰ میلیون تومان اعتبار، قسمتی از راه دسترسی که رانش پیدا کرده بود، بازگشایی کرده است.

رحیمی رئیس اداره میراث فرهنگی شهرستان سرپل‌ذهاب گفت : برای ادامه کار و بازگشایی مسیر و مرمت زیرساخت‌ها، ۴ میلیارد تومان اعتبار لازم است که با پیگیری‌های انجام شده امیدواریم این امر محقق شود.

مرزبان بساطی معاون امور عمرانی فرماندار سرپل‌ذهاب اظهار داشت: بعد از زلزله ۷.۳ ریشتری سال ۹۶، کل زیرساخت‌های آبشار پیران مسدود و تخریب شد، با وجود اینکه ۵۰ آلاچیق و سکو اسکان مسافران تخریب شد و پله‌های دسترسی به طبقه دوم آبشار پیران نیز، زیرآوار مدفون شد.

معاون امور عمرانی فرماندار سرپل‌ذهاب بیان کرد: شیار ایجاد شده در دامنه کوه باعث شد سیلاب در آن نفوذ کند و حدود ۲۰۰ متر از راه دسترسی به آبشار مسدود شود.

بساطی یادآور شد: در سال ۱۴۰۲ با اعتبار ۳ میلیاد و ۹۴۰ میلیون تومان، قسمت رانش ایجاد شده بازگشایی شد و حدود یک هزار متر از راه و پارکینگ سنگ‌فرش و قسمتی از دیواره آن مرمت شد.

وی گفت: حدود ۴۰۰ متر از سمت پارکینگ به سمت آبشار بازسازی و سنگ‌فرش شده و تعداد پنج جایگاه نشیمن ایجاد شده، هشت عدد سطل زباله و هشت عدد کباب‌پز، نصب شده است.

صدراله بابلی؛ فرماندار سرپل‌ذهاب گفت: آبشار پیران بزرگترین آبشار طبقاتی کشور و از جمله جاذبه‌های مهم گردشگری طبیعی در استان کرمانشاه است که در فاصله ۱۱ کیلومتری شهر سرپل‌ذهاب واقع شده و هرساله گردشگران بسیاری از آن بازدید می‌کنند.

وی افزود: مقاوم‌سازی و احداث راه دسترسی به آبشار پیران و عملیات اجرایی بازسازی و بهسازی پارکینگ و زیرساخت‌های این جاذبه گردشگری از اقداماتی است که توسط شرکت توسعه گردشگری ایران انجام خواهد گرفت .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.