نیمی از آمریکایی‌ها نگران خشونت‌های پس از انتخابات در کشورشان هستند

نظرسنجی آکسیوس نشان می‌دهد تقریبا نیمی از آمریکایی‌ها فکر می‌کنند طرف بازنده در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ دست به خشونت خواهد زد.

نظرسنجی جدیدی که انجام شده نشان می‌دهد تقریبا نیمی از آمریکایی‌ها معتقدند پس از اعلام نتایج ریاست جمهوری در آمریکا، خشونت در انتظار این کشور خواهد بود.

به گزارش آکسیوس، این نظرسنجی که از سوم تا پنجم ماه جاری میلادی انجام شده نشان می‌دهد ۴۹ درصد از رای‌دهندگان آمریکایی انتظار دارند طرف بازنده پس از انتخابات دست به خشونت بزند و ۵۱ درصد نیز فکر می‌کنند شخص بازنده به صورت مسالمت‌آمیز نتایج را بپذیرد.

پیش از این نظرسنجی واشنگتن پست و دانشگاه مریلند نشان داد که بیش از یک سوم آمریکایی‌ها معتقدند جو بایدن در سال ۲۰۲۰ به طور قانونی رئیس جمهور آمریکا نشده است. کمی پیش‌تر، چهاردهمین نظرسنجی سالانه ارزش‌های آمریکا نشان داد که تقریباً از هر چهار آمریکایی یک نفر معتقد است خشونت سیاسی می‌تواند برای «نجات» کشور «موجه» باشد.

این نظرسنجی‌ها در حالی انجام می‌شود که تقریبا سه سال از حادثه حمله به کنگره گذشته و کمتر از یک سال به انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ باقی مانده است. در پی حادثه حمله به کنگره که از سوی هواداران دونالد ترامپ برای منتفی کردن باخت او در انتخابات انجام شد، طی ۳۶ ساعت ۵ نفر جان خود را از دست داده و بسیاری مجروح شدند. همچنین چهار افسر پلیس که در جریان این حمله حضور داشتند، در عرض ۷ ماه دست به خودکشی زدند.

انتخابات بعدی ریاست جمهوری آمریکا شهریورماه سال ۱۴۰۳ برگزار می‌شود و اتهامات قضایی ترامپ از یک سو و کهولت سن و سیاست‌های بحث برانگیز بایدن در قبال غزه از سوی دیگر، بر آن سایه انداخته است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار