طرح‌های توسعه‌ای سیستان و بلوچستان به تعاونی‌ها واگذار می‌شود

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان گفت: واگذاری امور اجرایی طرح‌های توسعه‌ای و اقتصادی در این استان به شرکت‌های تعاونی می‌تواند موجب گسترش عدالت اجتماعی شود.

خلیل‌احمد سلامی در نشست هم‌اندیشی با تعاونگران منطقه سیستان در زابل اظهارکرد: تجربه نشان می‌دهد که ورود تعاونی‌ها به عرصه‌های مختلف اقتصادی و سازندگی بسیاری از چالش‌های معمول را رفع و باعث جلب فزاینده اعتماد مردم می‌شود.
وی افزود: در دولت سیزدهم نگاه ویژه‌ای به حوزه تعاون معطوف شده که در سیستان و بلوچستان این نگاه با راهبری ویژه استاندار این استان در حال پیگیری است.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان ادامه داد: تشکیل شرکت‌های تعاونی توسعه و عمران شهرستانی در جلب مشارکت مردم به ویژه در توسعه کشور و سرمایه‌گذاری‌ها و ایجاد اشتغال پایدار نقش مهمی دارد.
وی درباره مشکلات مالیاتی تعاونی‌ها نیز گفت: نرخ پرداخت مالیات تعاونی‌ها نسبت به بخش خصوصی ۲۵ درصد کمتر است، اما تعاونی‌هایی از این شرایط بهره‌مند خواهند شد که اظهارنامه مالیاتی داشته باشند و صورت‌حساب‌های آن‌ها شفاف باشد.
وی اظهار کرد: در تعامل با اداره‌های امور مالیاتی و تأمین اجتماعی، دوره‌های آموزشی تخصصی برای توانمندسازی هرچه بیشتر تعاونگران سیستان و بلوچستان اجرا خواهد شد.
دبیر کارگروه تخصصی اشتغال سیستان و بلوچستان افزود: طبق مصوبه کارگروه تخصصی اشتغال استان، ۲۵ درصد از هر اعتبار ابلاغی برای پرداخت تسهیلات اشتغال، با اولویت به تعاونی‌ها اختصاص پیدا می‌کند.
وی به راه اندازی سامانه جستجوی شغل هم اشاره کرد و گفت: به منظور پویایی بازار کار و کاهش وقت و هزینه‌های جستجوی شغل، کارجویان و کارفرمایان می‌توانند از این سامانه برای تأمین شغل یا نیروی کار استفاده کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار