دستگیری ۲۹ نفر در خراسان جنوبی قبل از شکار غیرمجاز

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی گفت: با هدف پیشگیری از تخلفات زیست محیطی ۲۹ نفر در سال جاری قبل از هر گونه انجام شکار غیرمجاز در این استان دستگیر شدند.

حاتمی افزود:امسال در حوزه‌های مختلف مربوط به جرایم زیست محیطی ۱۱۸ پرونده تخلف تشکیل شده است.

وی گفت: این پرونده‌ها شامل ۲۱ مورد شکار غیرمجاز پرندگان، ۴۷ مورد شکار غیرمجاز پستانداران، ۱۷ مورد زنده‌گیری پرندگان، ۲ مورد زنده‌گیری پستانداران و ۱۷ مورد آلودگی‌های زیست محیطی بوده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی ادامه داد: یگان حفاظت محیط زیست استان از ابتدای سال جاری تاکنون ۸۲ نفر متخلف را با اجرای قوانین شکار و صید و حفاظت و بهسازی محیط زیست دستگیر و به مراجع قضایی معرفی کرده است.

وی گفت: همچنین هشت قبضه سلاح غیر مجاز، ۵۸ قبضه سلاح مجاز که از آن‌ها استفاده غیر مجاز شده و بیش از هزار و ۲۰۰ عدد انواع ادوات شکار و صید از متخلفان کشف شده است.

حاتمی اظهار داشت: در بخش ضرر و زیان وصول شده نیز بیش از ۳۱ درصد رشد نسبت به مدت مشابه سال گذشته دارد که رشد شاخص‌ها و افزایش این آمار‌ها تلاش شبانه‌روزی همکاران اجرایی در استان را نشان می‌دهد.

وی گفت: همچنین برای آموزش و فرهنگ‌سازی بیش از هزار نفر ساعت کلاس‌های آموزشی در قالب طرح یک ساعت با محیط بان برای دانش آموزان برگزار شده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی با اشاره به وجود گونه‌های کمیاب و در معرض خطر نظیر هوبره، یوزپلنگ، گربه پالاس، قوچ اوریال، گربه شنی و صد‌ها گونه گیاهی دارویی یا دارای ارزش حفاظتی خاص در استان، حفاظت از آن‌ها را یکی از رسالت‌های اصلی اداره کل حفاظت محیط زیست عنوان کرد.

هفت منطقه حفاظت شده، سه پناهگاه حیات وحش، ۶ منطقه شکار ممنوع و چهار منطقه شکار ممنوع مرزی در استان خراسان جنوبی وجود دارد که تحت مدیریت حفاظت محیط زیست است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار