کمبود معلم در مدارس عشایری

مدیر اداره امور عشایری استان همدان گفت: عشایر کوچرو استان با داشتن حدود ۴۷۰ دانش آموز ابتدایی کمبود معلم دارند.

جعفر کاویانی دلشاد با اشاره به اینکه فرزندان عشایر همدان بدون معلم کافی هستند، گفت: عشایر کوچرو همچنین با کمبود تجهیزات رو به رو بوده و عمدتاً حدود ۲۰۰ نفر از فرزندان عشایر کوچرو به استان‌های خوزستان، ایلام و کرمانشاه بدون معلم هستند.

او گفت: با وجود پیگیری برای رفع مشکل تاکنون این مشکل برطرف نشده و با توجه به حمایت‌های دولت امسال ۲۵ نفر سهمیه جذب معلم مختص عشایر کوچرو و اختصاص پیدا کرده است و از این تعداد پنج معلم مرد جذب شده که هنوز آغاز به کار نکرده‌اند.

مدیر اداره امور عشایری استان همدان گفت: ۱۱ نفر خانم نیز برای این کار در نظر گرفته شد که پس از جذب و قبولی از تدریس در مناطق عشایر خودداری کرده و اداره آموزش و پرورش اعلام کرد که در مناطق روستایی و شهری که دارای محصل عشایری هستند به کار گرفته می‌شوند.

کاویانی دلشاد گفت: با این مورد مشکل فرزندان عشایر رفع نمی‌شود، زیرا در این مناطق کمبود معلم نبوده و سهمیه جذب شده نیز مختص عشایر کوچرو بوده است.

او گفت: درخواست داریم که اداره آموزش پرورش با برنامه ریزی و تجهیز معلمان عشایری و وسیله نقلیه برای تردد در مسیر صعب العبور سامانه عرفی عشایر از معلمان بیشتر در این زمینه استفاده کند تا این فرزندان که استعداد‌های خوبی هم دارند از موفقیت بیشتر و تحصیل باز نمانند.

کاویانی دلشاد گفت: حداقل ۶۰ معلم برای مناطق عشایر کوچرو مورد نیاز است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.