فعالیت ۶۰ تشکل مردم‌نهاد چهارمحال و بختیاری در حوزه زنان و خانواده

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری چهارمحال و بختیاری با اشاره به نقش تشکل‌های مردم‌نهاد در کاهش آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی، گفت: هم‌اکنون ۶۰ تشکل مردم‌نهاد در حوزه زنان و خانواده در استان فعال است که مجوز از استانداری و فرمانداری را دریافت کرده‌اند.

شهرام خواجوی روز سه‌شنبه در نشست تخصصی" طلیعه کوثر" با موضوع خانواده که با حضور بانوان فعال در مجامع و تشکل‌های مردم‌نهاد استان برگزار شد، افزود: تشکل‌های مردم نهاد در حوزه کاهش آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی نقش مهم و اثرگذار در جامعه دارند.

به گفته وی، اگر زنجیره انتقال ارزش‌ها و هنجار‌ها در جامعه دچار اختلال شود و این اختلال در کف جامعه مشهود خواهد بود که بروز برخی ناهنجاری‌ها در جامعه ناشی از این است که خانواده کارکرد اصلی خود را از دست داده است.


بیشتر بخوانید


وی با اشاره به اینکه خانواده بزرگترین و نخستین کانون جامعه‌پذیری است که نقش مهمی را در انتقال ارزش‌ها، هنجار‌ها و کاهش آسیب دارد، اظهار داشت: امروز انتقال ارزش‌ها در برخی خانواده‌ها دچار آسیب شده است و این امر آسیب جدی برای جامعه دارد.

خواجوی افزود: خانواده کانون مهرورزی و محبت‌ورزی و عشق‌ورزی است که اگر این امر محقق نشود، فرزندان مهارت ارتباطی و اجتماعی را در بستر خانواده فرانمی‌گیرند و آسیب‌پذیر می‌شوند و برخی خانواده‌ها درگیر خشونت، کودک‌آزاری، خودکشی می‌شوند.

وی بر افزایش ارائه آموزش مهارت‌های زندگی به خانواده‌ها و به خصوص جوانان و نوجوانان تاکید کرد و گفت: سازمان‌های مردم‌نهاد که از دل مردم و بطن جامعه تشکیل شده‌اند، می‌توانند در زمینه ارائه آموزش به اقشار مختلف بپردازند.

خواجوی با اشاره به اینکه سازمان‌های مردم‌نهاد از دل مردم و بطن جامعه هستند، افزود: این مراکز از سوی افراد دلسوز و دغدغه‌مند جامعه شکل می‌گیرند و امروز جذب نخبگان در اولویت نخست تشکل‌های مردم‌نهاد قرار دارد.

وی به برگزاری رویداد "نهضت اجتماعی" برای تشکل‌های مردمی اشاره کرد و گفت: در این طرح فعالان سازمان‌ها و تشکل‌های مردم سرفصل‌های آموزشی مورد نیاز و مدنظر خود را به دفتر امور اجتماعی استانداری اعلام می‌کنند تا برنامه‌ریزی لازم برای برگزاری دوره‌ها انجام شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار