سرعت وزش باد در استان زنجان شدید می‌شود

کارشناس مسوول پیش‌بینی و مدیریت بحران هواشناسی استان زنجان گفت:‌ بر اساس آخرین نقشه های هواشناسی امروز آسمان استان عمدتا ابری است و سرعت وزش باد در سطح استان به حد نسبتا شدید می‌رسد.

حسین سلطانی کارشناس مسوول پیش‌بینی و مدیریت بحران هواشناسی استان زنجان گفت: هم اکنون بارش برف و باران در اغلب مناطق استان آغاز شده است که به تدریج ارتفاعات و نقاط بادخیز با کولاک برف مواجه خواهد شد.

وی یادآور شد: بارش باران و برف به تناوب تا اوایل هفته آینده ادامه می یابد و روزهای شنبه و یکشنبه هفته آینده سرعت وزش باد به حد نسبتا شدید و شدید در برخی مناطق می رسد.

سلطانی به هم استانی ها توصیه کرد: طی این مدت در سفرهای برون شهری و عبور از مسیرهای کوهستانی احتیاط کنند و در صورت وجود ضرورت تردد در این مسیرها تجهیزات ایمنی زمستانی به همراه داشته باشند.

وی اظهار داشت: امروز و امشب شاهد کاهش نسبی دما خواهیم بود و طی روزهای آینده هم هوای سردی در استان مستقر خواهد شد.

سلطانی دمای فعلی شهر زنجان را سه درجه ذکر کرد و گفت:‌ این میزان دما نسبت به روز گذشته در همین ساعت سه درجه سانتیگراد کاهش یافته است.

این کارشناس با اشاره به میزان نوسان دمای شهرهای استان، خاطرنشان کرد: طی شبانه روز گذشته کمینه و بیشینه دمای زنجان ۲ و ۱۴ درجه، ابهر سه و ۱۴، خرمدره چهار و ۱۴ درجه، آببر ۱۱ و ۱۵ درجه، سلطانیه چهار و ۱۲ درجه، قیدار ۲ و ۱۱ درجه و ماهنشان پنج و ۱۷ درجه سانتیگراد گزارش شده است.

برچسب ها: وزش باد ، وضعیت هوا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.