صادرات ۱.۲ میلیارد دلاری کالا از گمرکات آذربایجان‌شرقی

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی ارزش کالا‌های صادر شده از گمرکات استان در ۹ ماهه نخست امسال را ۱.۲ میلیارد دلار اعلام کرد و گفت: ۱۰۲ کشور مقصد کالا‌های صادراتی از استان هستند.

آقای عظمایی به اهمیت افزایش مراودات تجاری در رشد و توسعه اقتصادی اشاره کرد و گفت: کشور‌های ترکیه با ارزش صادرات ۳۳۴ میلیون دلار، عراق با ۲۳۹ میلیون دلار، ارمنستان با ۱۶۰ میلیون دلار، آذربایجان با ۴۴ میلیون دلار و گرجستان با ۴۰ میلیون دلار به ترتیب در صدر مقاصد صادراتی گمرکات استان آذربایجان شرقی بودند.

وی تعداد کالا‌های صادراتی از گمرکات استان را هزار و ۳۵۶ قلم کالا عنوان کرد و گفت: میله‌های آهنی یا فولادی گرم نورد شده دارای دندانه، قیر نفت، پلی استیرن غیرقابل انبساط معمولی (هیدرو کربن مایع)، مس تصفیه شده، شمش آهن و فولاد، کنسانتره مس، پروفیل، پلیمر‌های پروپیلن، شکلات، محصولات پسته از جمله کالا‌های صادر شده از استان در ۹ ماهه نخست امسال بودند.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی در خصوص آخرین آمار صدور کارت بازرگانی در استان گفت: در ۹ ماهه نخست امسال ۳۵۰ فقره کارت بازرگانی صادر و ۶۵۰ فقره کارت تمدید شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.