تأکید شورای علمای شیعه افغانستان بر تأمین امنیت شیعیان

هیأت رئیسه شورای علمای شیعه افغانستان بر ضرورت اتخاد تدابیر امنیتی در مراکز دینی و تجمعات شیعیان تأکید کردند.

براساس بیانیه منتشر شده توسط شورای علمای شیعه افغانستان محمد اکبری، معاون ریاست شورای علمای شیعه به همراه تعدادی از سران این شورا در دیدار با استاندار کابل اعلام کردند: تجمعات، مراکز دینی، مدارس و سایر نهاد ها، تدابیر امنیتی بیشتری را ایجاب می‌کند بنابراین از حکومت سرپرست تقاضا می‌شود در این مورد توجه بیشتری کند و کمیسیون امنیتی مراکز امور دینی می‌تواند با نهاد‌های امنیتی همکار باشد.

به گفته اعضای شورای علمای شیعه افغانستان، در حال حاضر دو مکتب در تقابل قراردارند، مکتب استکبار و مکتب اسلام. علمای تشیع مصمم هستند با دین گریزی، دین ستیزی و توطئه‌های خارجی با حکومت سرپرست همکاری کنند.

علمای شیعه در این نشست تاکید کردند: در شرایط کنونی ایجاب می‌کند فاصله موجود بین مذاهب اسلامی به ویژه اهل تشیع و اهل سنت با درایت علما و روشنفکران جامعه از میان برداشته شود.

مولوی محمد امان عبید استاندار کابل نیز در این دیدار بر تقویت روابط حکومت و مردم و مقابله با هر گونه تبعیض قومی و مذهبی تاکید کرد.

وی شورای علمای شیعه افغانستان را مکان خوبی برای حل و فصل مشکلات مردم عنوان کرد.

این درحالیست که داعش انفجار ماشین کاستر در غرب کابل در دشت برچی را که بر اثر آن ۲ تن کشته و ۱۴ تن دیگر زخمی شدند را نیز بر عهده گرفت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار