افزایش جوجه ریزی در مرغداری‌های کردستان

به گفته مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی کردستان، هیچگونه کمبودی در تامین و عرضه مرغ در استان وجود ندارد و هر ماه نیز جوجه ریزی، روند افزایشی دارد.

پویا شهسواری در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان اظهار داشت: از ابتدای ماه جاری تاکنون ۲ میلیون و ۹۰۰ هزار قطعه جوجه ریزی در مرغداری‌های استان انجام شده است و تا پایان ماه به بیش از ۴ میلیون تن افزایش خواهد یافت.

مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی کردستان نیاز ماهانه مصرف مرغ استان ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار قطعه اعلام کرد وگفت:  اکنون در تامین مرغ استان هیچ گونه کمبودی وجود ندارد و مازاد نیاز استان در تولید مرغ به استان‌های دیگر ارسال می‌شود.

وی در ادامه از جوجه ریزی ۴ میلیون و ۱۰۰ هزار قطعه در آذر ماه خبر داد و گفت: این میزان جوجه ریزی نسبت به ماه قبل آن (آبان ماه) رشد ۲۵ درصدی داشته است.

شهسواری میزان کشتار مرغ استان در روز گذشته را ۱۶۰ تن اعلام کرد و گفت: از این میزان ۴۴ تن برای سنندج، مرکز استان، اختصاص می‌یابد که بیشتر از میزان مصرف نیز بوده است.

مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی کردستان با اشاره به اینکه در حال حاضر قیمت مصوب مرغ در استان ۸۷ هزار تومان است، اذعان کرد: در استان‌های همجوار قیمت مرغ ۹۰ هزار تومان است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.