استاندار ایلام:

۱۱۷ درصد از تعهد اشتغال استان در سال جاری محقق شده است

استاندار ایلام با بیان اینکه بر اساس اعلام شورای عالی اشتغال، درصد بیکاری در استان ایلام به ۷.۶ درصد کاهش یافته است، گفت: غرفه‌های ویژه فروش محصولات صنایع دستی، خانگی و سوغات محلی در سطح تمامی شهرستان‌های استان دایر شود.

حسن بهرام نیا استاندار ایلام در نشست ویبناری شورای عالی اشتغال با حضور رئیس‌جمهور، استانداران سراسر کشور و اعضای استانی کارگروه اشتغال در سالن جلسات شهید رجایی استانداری، اظهار کرد: در پایشی که در مقیاس ملی توسط شورای عالی اشتغال صورت گرفت و توسط وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعلام شد، استان ایلام در حوزه اشتغال در مقیاس ملی از وضعیت خوبی برخوردار است و حسب آمار ارایه شده، درصد بیکاری به ۷.۶ درصد رسیده است.

وی با بیان اینکه تعهد اشتغال استان در سال جاری هشت هزار و ۸۵۹ نفر بوده است، اظهار کرد: در حال حاضر ۱۰ هزار و ۴۰۰ اشتغال در سامانه رصد ثبت شده و بر این اساس رتبه استان ایلام در سطح ملی، پنجم کشوری و از نظر تعهد اشتغال، ۱۱۷ درصد از این تعهد در سطح استان محقق شده است.

بهرام‌نیا افزود: بعد از رصد و بررسی سامانه ملی رصد (اشتغال) و به منظور رفع نواقص و لزوم پاسخگویی ادارات مربوطه، متأسفانه این اقدام انجام نگرفته که همین امر رتبه کشوری استان را به رتبه ۱۴ تقلیل داده است، لذا از همین رو دستگاه‌های اجرایی مکلف به پاسخگویی و رفع ابهامات در سامانه ملی رصد هستند.

استاندار ایلام ادامه داد: اشتغال در سه حوزه شامل تبصره ۱۸، اشتغال روستایی و خرد خانگی تعریف شده است و هر کدام از دستگاه‌های اجرایی باید به تکالیف خود در این راستا عمل و بر روی این موضوعات تمرکز کنند.

وی با بیان اینکه هیچ گونه مشکلی در رابطه با تسهیلات ویژه اشتغالزایی، نه در سطح استانی و نه در سطح ملی وجود ندارد، تصریح کرد: منابع پیش بینی شده اشتغال مربوط به خاص بانک‌ها نیست و ارتباطی هم به منابع و مصارف بانکی ندارد و با توجه به اینکه از طرف دولت تسهیلات مورد نیاز در اختیار بانک‌ها قرار می‌گیرد لذا بانک‌ها مکلف به پرداخت تسهیلات هستند.

برچسب ها: اشتغالزایی ، بیکاری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.