کنگره ملی یعقوب لیث در ۲ محور برگزار می شود

دبیرکنگره ملی یعقوب لیث از برگزای کنگره ملی یعقوب لیث در ۲ محور ادبی و علمی در ۲۸ دی ماه در شهرستان زابل خبر داد.

مهدی کشتگر پیرامون برگزاری کنگره یعقوب لیث اظهارکرد: نخستین کنگره ملی یعقوب لیث ۲۸ دی درشهرستان زابل و در ۲ محور ادبی و علمی برگزار می‌شود، بخش ادبی در ۲ مرحله فراخوان در بازه‌های زمانی متفاوت صادر شده و دبیر ادبی کنگره بهمن محمدزاده از شاعران مطرح کشور هست که مدیریت بخش ادبی را بر عهده دارند و بخش علمی با همکاری دانشگاه زابل در حال انجام و به زودی کنفرانس علمی یعقوب لیث هم برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به خدمات و شخصیت یعقوب لیث ادامه داد: این اسطوره یکی از شخصیت‌های برجسته و به نام ایران زمین است که آغاز حکومت آن از سیستان شکل گرفته و موفق شده ایران را به صورت یک کشور متحد پس از اسلام در بیاورد مهمترین اقدام یعقوب لیث احیای زبان فارسی در ایران بوده است.

دبیرکنگره ادامه داد:یعقوب لیث اولین امیری بوده که توانسته زبان فارسی را احیا کند و حق بزرگی بر گردن زبان فارسی و آیین و سنن ایرانی دارد.

وی با اشاره به تهاجم فرهنگی و تبلیغات منفی و اسطوره سازی‌های دشمن برای جوانان کشوربیان کرد: بسیار مهم است که ما مفاخر و اساطیر ایرانی و خدماتی که این مفاخر برای سرزمین ما عرضه داشتند را بهتر و بیشتر برای قشر جوان معرفی کنیم که در سایه این خدمات ما امروز شاهد ایرانی بزرگ و متحد هستیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار