تمام ظرفیت‌ها برای تحقق پروژه‌های میراث فرهنگی و تقویت گردشگری بکارگیری شود

نماینده مردم سیستان در مجلس شورای اسلامی گفت: جاذبه‌های تاریخی و فرهنگی موجود در منطقه سیستان که در راستای حراست و صیانت از این میراث فرهنگی و توسعه گردشگری در منطقه باشد حمایت می‌کنم.

 حبیب اله دهمرده  در دیدار با مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سیستان و بلوچستان اظهار کرد: سیستان دارای آثار تاریخی ارزشمند بسیاری است که باید به خوبی از آنها صیانت و حراست کرد و من نیز با تمام توان از طرح‌هایی که در این خصوص از سوی اداره کل ارائه شود حمایت می‌کنم اما ضرورت دارد تا با نهایت دقت، سرعت و صداقت و جبران کاستی‌های گذشته نسبت به اجرایی شدن طرح‌ها اقدام شود.

وی تاکید کرد: سیستان دارای ظرفیت‌های گردشگری خاص و بی نظیری همچون شهرسوخته است که ثبت جهانی شده و گردشگران زیادی در فصول مختلف از آن بازدید می‌کنند.

نماینده حوزه انتخابیه زابل در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ایجاد و هموارسازی مسیرهای ارتباطی به سمت این اماکن تاریخی و گردشگری در سیستان یکی از اولویت هاست که اداره کل میراث فرهنگی باید با جدیت پیگیر باشد و من نیز از تمام ظرفیت‌های موجود استفاده می‌کنم تا روند تحقق این پروژه‌ها تسریع شود.

وی به جذب اعتبارات برای توسعه زیرساخت های گردشگری در منطقه اشاره کرد و گفت: لازم است طرح و برنامه‌های مدون و دقیق از سوی اداره کل میراث فرهنگی تنظیم شود تا بتوان اعتبارات مورد نیاز را از مجاری مختلف برای اجرایی شدن برنامه‌ها جذب کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار