تیغ زنی، تسطیح و رگلاژ ۳ هزار کیلومتر از راه‌های شنی و خاکی شهرستان کوثر

رئیس اداره راهداری و حمل ونقل جاده‌ای شهرستان کوثر گفت: ۳ هزار کیلومتر از راه‌های شنی و خاکی شهرستان کوثر در ۹ ماهه گذشته تیغ زنی، تسطیح و رگلاژ شده است.

جعفر بابائیان در بازدید از محور سرچم گفت: در مدت یاد شده بیش از ۴ هزار کیلومتر از حریم راه‌های این شهرستان تسطیح، پاکسازی و آزادسازی شده است.

او با اشاره به اینکه در این مدت راهداران ۴ هزار و ۷۰۰ کیلومتر از کانال‌های طرفین راه را در محور‌های مواصلاتی پاکسازی کرده اند افزود: راهداران در محور‌های اردبیل – سرچم و گیوی – آبگرم به صورت دستی با صعود به بالای ترانشه و ایجاد محدودیت ترافیکی با هماهنگی پلیس راه به مقدار ۸۰۰ نفر ساعت سنگ‌های سست را از ترانشه‌ها لق گیری کرده اند.

رئیس اداره راهداری و حمل ونقل جاده‌ای شهرستان کوثر در ۹ ماهه گذشته خط کشی ۲۳۶ کیلومتر از محور‌های مواصلاتی این شهرستان را یادآور شد و اظهار کرد: در این مدت راهداران با استفاده از هزار و ۵۰۰ تن آسفالت سرد و گرم محور‌های اصلی، فرعی و روستایی این شهرستان را لکه گیری کرده اند.

بابائیان حفاظت و صیانت از حریم راه‌ها را بعنوان سرمایه ملی خط قرمز راهداری دانست و افزود: تاکنون با حضور ۷ هزار و ۶۰۰ نفر-روز گشت راهداری در حریم از ۱۱۰ مورد تجاوز به حریم راه جلوگیری شده و ۳۰ عدد از تابلو‌های غیرمجاز نیز جمع آوری شده است.

او در ۹ ماهه گذشته از انجام بیش از ۳۰ مترطول عملیات روکش آسفالت و لکه گیری هندسی در محور اردبیل – سرچم، محور گنجگاه – آقامیرلو، محور فیروزآباد – مشکول، محور گیوی – سکرآباد و جاده روستای بنه خلخال خبر داد و خاطرنشان شد: در مدت یاد شده ۳۱ کیلومتر عملیات روکش آسفالت و زیرسازی و ترانشه آسفالت در محور روستایی پارس آباد- پیرآغاج، مرشت – بنماران و محور اردبیل سرچم توسط راهداران انجام شده است.

رئیس اداره راهداری و حمل ونقل جاده‌ای شهرستان کوثر در این مدت به نگهداری سیستم روشنایی ۱۲ دستگاه تونل و معابر بطول ۱۹ کیلومتر در ۹ نقطه از این شهرستان اشاره کرد و ادامه داد: در سه راهی گزور-بنیادآباد و سه راهی شهرک صنعتی کوثر به تعداد ۲ نقطه روشنایی نقطه‌ای ایجاد شده است.

بابائیان در این مدت پاکسازی ۲۰۰ متر مکعب شانه و حریم محور‌های مواصلاتی از زباله‌های ریخته شده، تنقیه، لایروبی و تنظیم بستر پل‌ها و آبرو‌ها به تعداد ۲۰ دهانه به حجم ۶۵۰ متر مکعب، تعمیر، بازسازی و نصب هزار و ۳۵۰ عدد تابلو و علائم، شستشوی ۸ هزار و ۵۰۰ عدد علائم راهداری در راه‌های مواصلاتی، تعمیر، بازسازی و نصب ۲۱۰ شاخه گاردریل، تعمیر و نگهداری و توسعه ۳۶ عدد از چراغ‌های چشمک زن و چراغ‌های پلیسی، رنگ آمیزی ۳۲۰ متر طول از سرعت گیر‌ها و اجرای عملیات ترانشه برداری، تعریض ۱۰ کیلومتر از جاده، حمل و پخش مصالح در جاده روستایی آرپاچایی را از دیگر اقدامات مهم راهداران در ۹ ماهه گذشته برشمرد.

او با بیان اینکه راهداری شهرستان کوثر مسئولیت نگهداری از ۵۲۰ کیلومتر راه ارتباطی را بر عهده دارد گفت: از این مقدار ۱۹۰ کیلومتر راه اصلی و فرعی، ۲۱۸ کیلومتر راه آسفالته روستایی، ۱۱۲ کیلومتر راه شوسه و خاکی است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.