قائم‌مقام کمیته امداد:

توانمندسازی؛ راهبرد اصلی کمیته امداد است

قائم مقام کمیته امداد گفت: راهبرد اصلی کمیته امداد، موضوع «توانمندسازی» و ایجاد درآمد باثبات برای افراد نیازمند است.

 قائم مقام کمیته امداد امام خمینی در همایش تجلیل و تکریم از خیریه‌های استان آذربایجان‌غربی که با مشارکت گروه‌های جهادی و موسسات خیریه استان در ارومیه، برگزار شد گفت: راهبرد اصلی کمیته امداد، موضوع «توانمندسازی» و ایجاد درآمد باثبات برای افراد نیازمند است که باید در این مجموعه سرلوحه کارمان قرار گیرد.

جعفر صباغیان تصریح کرد: بر این اساس، موثرترین خدمات برای نیازمندان همان مسئله توانمندسازی است که سبب حفظ کرامت انسانی فرد می‌شود و یکی از راه‌های آن نیز ایجاد اشتغال و رسیدن به درآمد مطلوب است تا دیگر نیازی به گرفتن بسته‌های معیشتی و حمایتی نداشته باشند.

وی ادامه داد: بی‌تردید در صورت توانمندسازی مالی افراد نیازمند، مساله درمان و بیماری‌های آنان نیز رفع شده و از سوی دیگر می‌توانند امکانات ازدواج و تشکیل خانواده را برای خود یا خانواده خود فراهم کنند و در این صورت نیاز به کمک‌های موردی از سوی مراکز نیکوکاری ندارند.

قائم‌مقام کمیته امداد وی افزود: موسسات نیکوکاری و گروه‌های مردمی باید در کنار کمک‌هایی که به افراد نیازمند می‌کنند، یک پیوست توانمندسازی نیز در کنار آن داشته باشند تا اثربخشی خدمات خود را افزایش دهند.

صباغیان در ادامه با اشاره به اینکه آذربایجان‌غربی استانی متمایز از سایر استان‌های کشور است، اظهار کرد: طینت پاک مردم این دیار اجازه نمی‌دهد که نسبت به نیازمندان یا بیماران بی‌تفاوت باشند بلکه با کرامت به مردم خدمت می‌کنند.

قائم‌مقام کمیته امداد گفت: امید است نظام خیر و احسان در این استان ساماندهی شده و از موازی‌کاری جلوگیری و خدمات باکیفیتی به مردم ارائه شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.