نمک پاشی در مسیرهای ارتباطی استان قزوین

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای قزوین گفت: همزمان با شروع بارش‌ها و برای پیشگیری از حوادث جاده‌ای در ۲۴ ساعت گذشته ۵۰۰ تن ماسه و نمک در مسیرهای استان پاشیده شد.

جواد حق لطفی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای قزوین با بیان اینکه گردنه‌های استان کاملا در وضعیت پوشیده از مه‌ قرار دارند، گفت: برای پیشگیری از هر گونه حادثه احتمالی در صورت بارش برف یا باران، اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان، طی ۲۴ ساعت گذشته به نمک و ماسه پاشی در مسیرها اقدام کرده است.

وی اضافه کرد: با توجه به خبر بارش برف در بعضی نقاط کشور و مسدود شدن برخی مسیرهای روستایی و بین شهری، بارش برف در بیشتر گردنه‌های استان قزوین قطع شده و مشکلی برای تردد در مسیرهای اصلی و فرعی نداریم.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان قزوین گفت: در پی بارش برف در ۴۸ساعت گذشته به خصوص در گردنه‌ها و ارتفاعات استان، هزار و ۹۰۰ کیلومتر از مسیر‌های مواصلاتی برف‌روبی شد.

این مسئول اضافه کرد: همچنین عملیات راهداری طی ۴۸ساعت گذشته با ۶ تیم راهداری با ۸۰ راهدار و ۴۰ دستگاه ماشین‌آلات انجام شد.

وی گفت: در طرح راهداری زمستانی امسال ۳۰هزار تن ماسه و نمک به منظور بازگشایی راه‌ها در زمان وقوع برف و یخبندان، در ۲۶راهدارخانه استان ذخیره‌سازی شده است.

حق لطفی با بیان اینکه هیچ یک از مسیرهای روستایی استان قزوین مسدود نیست، ادامه داد: اگرچه کیفیت راه‌ها مطلوب است، اما مسافران باید جانب احتیاط را رعایت کرده و از مسافرت‌های غیر ضروری اجتناب کنند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین ضمن تاکید بر رعایت نکات ایمنی در زمان بارش‌های فصلی، به رانندگان توصیه کرد: در فصول سرد موقع حرکت در مسیرهای بین شهری و اطراف شهر، دارا بودن زنجیر چرخ الزامی است و همه رانندگان باید پیش از حرکت از ایمنی خودرو مانند سالم بودن سیستم گرمایشی و سلامت فنی به خصوص کیفیت لاستیک‌ها اطمینان حاصل کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.