راهپیمایی بحرینی‌ها در حمایت از یمن

منابع رسانه‌ای از راهپیمایی ملت بحرین در حمایت از یمن و محکومیت تجاوزات آمریکا و انگلیس به این کشور خبر دادند.

از پایگاه خبری العهد، شهروندان بحرینی در راهپیمایی پس از نماز جمعه تجاوز شب گذشته آمریکا و انگلیس به یمن را محکوم کردند.

شهروندان بحرینی همچنین با سر دادن شعار‌هایی مشارکت آل‌خلیفه در ائتلاف ضد یمنی آمریکا در دریای سرخ را محکوم و از ملت یمن حمایت کردند.

شیخ «حسین الدیهی» معاون دبیرکل جنبش الوفاق بحرین امروز تایید کرد که حملات اخیر به یمن یک تجاوز بزرگ است که ابعاد خصمانه پروژه صهیونیستی در منطقه را افشا می‌کند.

وی گفت: مشارکت حکومت بحرین در تجاوز به یمن رویکرد خصمانه و انزوای فزاینده آن از ملت بحرین و ملت‌های عربی و اسلامی را روشن می‌کند.

شیخ الدیهی درباره استفاده از پایگاه‌های خارجی در بحرین در حملات به یمن نیز تاکید کرد که این پایگاه‌ها بحرین را به منبع ناامنی، تهدید و خطر دائمی تبدیل می‌کند.

وی همچنین تاکید کرد که پایان دادن به حضور خارجی و همه پایگاه‌های نظامی عاملی برای ایجاد ثبات برای بحرین و همچنین برای منطقه خواهد بود.

این اظهارات پس از آن بیان شد که آمریکا و انگلیس پنجشنبه شب به وقت محلی (آمریکا) در پی قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل، حمله به مواضع انصارالله یمن را آغاز کردند. منابع خبری بامداد جمعه گزارش دادند که ارتش ملی یمن در پاسخ به تجاوز هوایی آمریکا و انگلیس به این کشور، یک هدف متعلق به ایالات متحده در دریای سرخ را هدف قرار داده است.

 شبکه خبری سی ان ان آمریکا پنجشنبه شب به وقت محلی به نقل از یک مقام آمریکایی که نام او را بیان نکرد، گزارش داد: به چند هدف متعلق به حوثی‌ها (انصارالله) در مناطق تحت کنترل آن‌ها حمله کرده‌اند.

سی‌ان‌ان به نقل از این مقام آمریکایی گفت: زیردریایی آمریکایی یو اس اس فلوریدا در حملات به مواضع حوثی‌ها (انصارالله یمن) شرکت کرد.

شبکه خبری سی ان ان وابسته به دموکرات‌های آمریکا گزارش داد که دولت بایدن قبل از حمله هوایی به یمن، کنگره آمریکا را از این حمله مطلع کرده بود.

ارتش یمن در هفته‌های گذشته در حمایت از مقاومت ملت فلسطین در نوار غزه چند کشتی رژیم صهیونیستی یا کشتی‌های حامل کالا برای این رژیم را که عازم سرزمین‌های اشغالی در دریای سرخ، اقیانوس هند و تنگه باب‌المندب بودند، هدف قرار داده است.

نیرو‌های ارتش یمن متعهد شده‌اند تا زمانی که رژیم اسرائیل حملات خود به نوار غزه و کشتار مردم این منطقه را متوقف نکند، حملات به کشتی‌های این رژیم یا کشتی‌های عازم سرزمین‌های اشغالی را در دریای سرخ ادامه خواهد داد.

برچسب ها: راهپیمایی ، بحرین ، یمن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار