عزم استان مرکزی در احیای واحدهای راکد جهاد کشاورزی

معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی از شناسایی واحدهای راکد و نیمه فعال خبر داد و گفت: ۳۰۵ واحد راکد و غیرفعال زیرمجموعه این سازمان شناسایی شده که قابلیت احیا دارند.

حمیدرضا کتان‌فروش معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی با اشاره به تاکید معاون اول رییس جمهور در خصوص احیا واحدهای نیمه‌فعال و راکد، بیان کرد: نهضت احیای واحدهای تولیدی و اقتصادی در استان مرکزی نیز در دستور کار قرار گرفته است و به همین منظور از شهریورماه سال گذشته برنامه‌ریزی برای این اقدام انجام و واحدهای زیرمجموعه جهاد کشاورزی در استان شناسایی شد.

وی ادامه داد: طبق بررسی‌های میدانی ۴۴۳ واحد راکد و نیمه فعال، شامل ۱۱ واحد صنایع تبدیلی و غذایی، ۴۱۷ واحد دام و طیور و ۲۰ واحد در بخش شیلات شناسایی شده است.

معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی افزود: واحدهای شناسایی شده در صنایع غذایی و تبدیلی هیچ یک از واحدها به دلایل مختلف از جمله مشکلات حقوقی قابلیت احیا ندارند اما ۲۹۲ مورد از واحدهای دام و طیور با اشتغالزایی ۷۰۱ نفر و در بخش شیلات ۱۳ واحد با ۱۸ مورد اشتغالزایی قابلیت احیا دارند.

کتانفروش با بیان اینکه در مجموع از واحدهای شناسایی شده، ۳۰۵ واحد قابل احیا هستند، تصریح کرد: در بخش دام و طیور ۱۰ هزار و ۷۵۲ میلیارد ریال سرمایه و در بخش شیلات ۱۶۱ میلیارد ریال سرمایه جهت احیا نیاز است.

وی عنوان کرد: در کنار این واحدها ۵۰ واحد راکد و نیمه فعال نیز از سال گذشته تاکنون احیا شده‌اند که شامل سه واحد صنایع تبدیلی و غذایی با ۷۰ نفر اشتغالزایی و سرمایه سه‌هزار ۴۳۰ میلیارد ریال و ۴۷ واحد دام و طیور با ۱۱۳ نفر اشتغالزایی و ۲ هزار و ۶۹۵ میلیارد ریال سرمایه است.

معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی تاکید کرد: واحدهای راکد و نیمه فعال تنها از طریق ثبت‌نام و ثبت اطلاعات در سامانه nehzatehya.com می‌توانند از امکانات و حمایت‌های دولتی استفاده کنند.

کتانفروش ادامه داد: طبق بررسی‌های میدانی واحدهای مذکور شناسایی شده‌اند اما احتمال دارد واحدی شناسایی نشده باشد به همین دلیل صاحبان این صنایع در صورت شناسایی نشده باید نسبت به ثبت اطلاعات اقدام کنند.

استان مرکزی با تولید حدود ۵۴ هزار تن گوشت سفید، ۵۳ هزار تن تولید گوشت قرمز، ۳۲۰ هزار تن شیر، حدود ۴۱ هزار تن تولید تخم مرغ از جایگاه ویژه ای در بخش کشاورزی و دامداری کشور برخوردار است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۹ ۲۷ دی ۱۴۰۲
ساخت تصفیه خانه فاضلاب شهر اراک و شهر مهاجران و شهر شازند