برگزاری جشنواره‌های فجر امسال کرمانشاه جذاب‌تر از گذشته

سرپرست اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه گفت : بسته جشنواره فجر پر از خلاقیت و نوآوری در رشته‌های مختلف است که اتفاقات مبارکی را برای عموم مردم به رقم خواهد زد.

پوریا جلالی سرپرست اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه در مراسم رونمایی از پوستر شانزدهمین دوره جشنواره هنر‌های تجسمی فجر کرمانشاه، گفت : برنامه جشنواره هنر‌های تجسمی امسال پس از تلاش‌های بی‌وقفه در بهمن‌ماه امسال به سرانجام و موعد خودش خواهد رسید.

وی افزود: یکی از اتفاقات مهم جشنواره امسال که تمایزی نسبت به استان‌های دیگر دارد این است که در جشنواره فوق توجه ویژه‌ای به بخش شهرستان‌ها شده که به‌صورت منطقه‌ای برگزار می‌شود و قطعا با این کار که حرکت کم‌نظیری است آن هیجان و حال و هوای پرنشاط و جذابی که در مرکز استان برپاست را در شهرستان‌ها ایجاد خواهیم کرد.

سرپرست اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه با اشاره به این که دبیر این دوره از جشنواره جوانی خلاق و با رویکرد هنری است، گفت: بسته جشنواره پر از خلاقیت و نوآوری در رشته‌های مختلف است که اتفاقات مبارکی را برای عموم مردم به رقم خواهد زد.

وی خاطرنشان کرد: یکی دیگر از مهم‌ترین رخداد‌های جشنواره که به‌صورت خلاقانه‌ای مدون شده است، برگزاری خیابانی جشنواره است که در روند کار شاهد آن خواهیم بود.

جلالی با اشاره به اهمیت پرهیز از فعالیت‌های جزیره‌ای و ضرورت ایجاد همکاری‌های مشترک، افزود: با مشارکت دستگاه‌های مرتبط از جمله شهرداری و سازمان بسیج هنرمندان این نوید را خواهیم داد که دهه فجر امسال متفاوت، پرنشاط و پر رونق خواهد بود.

شانزدهمین جشنواره هنر‌های تجسمی فجر، با رویکرد هنر نوآور، خلاق، وحدت‌بخش و امیدآفرین در بهمن‌ماه سال‌جاری برگزار می‌شود.

این جشنواره در دو بخش رقابتی و غیررقابتی و در ۱۰ رشته هنری، شامل طراحی و نقاشی، طراحی گرافیک (پوستر)، تصویرسازی، عکاسی، خوشنویسی (نستعلیق، شکسته نستعلیق، نسخ، ثلث، نقاشی خط)، نگارگری (نقاشی ایرانی، گل و مرغ، تذهیب، تشعیر)، کاریکاتور (موضوعی و چهره)، مجسمه‌سازی، سرامیک و آبگینه هنری و رسانه‌های هنری جدید، برگزار می‌شود .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.