ولادت در زنجان ۶.۴ درصد افزایش یافت

مدیرکل ثبت احوال استان زنجان گفت: شمار ولادت های استان در سه ماهه سوم سال جاری سه هزار و ۵۹۵ واقعه بوده است که این میزان نسبت به ولادت های مدت مشابه سال قبل با سه هزار و ۳۸۰ واقعه، ۶.۴ درصد افزایش نشان می دهد.

مهدی ژاله چیان مدیرکل ثبت احوال استان زنجان با بیان اینکه ولادت در زنجان ۶.۴ درصد افزایش یافت گفت: میزان ولادت های ثبت شده در این استان طی فصل پاییز امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل رو به رشد بوده است.

وی اظهار داشت: این سازمان اگرچه از نظر قدمت مجموعه ای با سابقه و قدیمی است ولی از لحاظ کارکرد کاملا به روز حرکت می کند.

ژاله چیان، هوشمندسازی و الکترونیکی شدن امور را از رویکردهای مهم ثبت احوال عنوان و خاطرنشان کرد: صدور آنی شناسنامه برای نوزادان در اغلب بیمارستان های این استان انجام می گیرد که به تبع آن شناسنامه نوزاد در سریعترین زمان و بدون مراجعه والدین به ثبت احوال تحویل آنها می‌شود.

این مسوول به اهمیت و جایگاه ثبت احوال در پاسخ دهی سریع به استعلامات از طریق پایگاه اطلاعات جمعیتی کشور و معرفی درگاه الکترونیکی هویت یکتای ملی ایرانیان (سهیم) اشاره کرد و گفت: سامانه سهیم ثبت احوال در راستای تسریع و تسهیل در امور خدمات رسانی به مردم طراحی شده است و افراد می توانند با نصب نرم افزار آن بر روی موبایل خود خدمات را به صورت غیرحضوری دریافت کنند.

وی خاطرنشان کرد: نیمه نخست سال جاری ۶ هزار و ۸۲۱ واقعه ولادت در استان به ثبت رسید.

به گفته مدیرکل ثبت و احوال استان زنجان از کل وقایع ولادت ثبت شده سه هزار و ۵۸۶ مورد نوزاد پسر و سه هزار و ۲۳۵ نوزاد دختر بوده است.

برچسب ها: ثبت احوال ، ولادت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.