افتتاح سد لشتو رامسر با حضور معاون رئیس جمهور

سد انحرافی لشتو رامسر امروز با حضور معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه افتتاح شد.

سد انحرافی لشتو شهرستان رامسر یکی از زیرساخت‌های مهم مهار آب‌های سطحی برای تامین آب کشاورزی، امروز پنجشنبه با حضور معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور و استاندار و مسئولان محلی به افتتاح شد.

داوود منظور معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور صبح امروز در سفر به مازندران همراه با استاندار، رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان، مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای و تعدادی از مدیران استان و شهرستان، سد انحرافی لشتو را افتتاح کرد.

 داوود منظور رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: تأمین آب کشاورزی به ویژه در استانی مانند مازندران که سهم برجسته‌ای در تأمین مواد غذایی کشور دارد یکی از اولویت‌ها و دغدغه‌های مهم دولت سیزدهم است و اجرای طرح‌های زیرساختی تأمین آب کشاورزی از آب‌های سطحی یکی از اقدامات ضروری برای رفع مشکل کشاورزان و کمک به افزایش تولید محصولات کشاورزی و باغی است که این مهم به طو جدی در دستور کار دولت قرار دارد.

وی افزود: بررسی‌ها و پیگیری‌ها برای تأمین اعتبار مورد نیاز اجرای این قبیل طرح‌ها بر اساس اولویت‌بندی به طور مستمر در حال انجام است و با توجه به جایگاه مازندران در تولید محصولات کشاورزی کشور، توجه ویژه‌ای به تأمین اعتبار برای اجرای طرح‌های مهار آب‌های سطحی و تأمین آب کشاورزی این استان داریم.

حیدر داوودیان مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای مازندران در حاشیه بازدید رئیس سازمان برنامه و بودجه از سد انحرافی لشتو و مراسم افتتاح از آن گفت: ساخت این سد انحرافی روی رودخانه چالکرود تاثیر زیادی در تامین آب مورد نیاز باغ‌ها و زمین‌های کشاورزی منطقه دارد و دست‌کم یک‌هزار و ۳۰۰ هکتار از کشتزار‌های غرب استان را زیر پوشش قرار می‌دهد.

 وی افزود: عملیات ساخت این سد انحرافی سال ۱۴۰۰ آغاز شد و طی ۲۴ ماه با تأمین اعتبار مورد نیاز به مرحله بهره‌برداری رسید. برای ساخت این سد انحرافی ۳۷۰ میلیارد ریال هزینه شده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای مازندران گفت: ساخت سد‌های انحرافی روی رودخانه‌ها یکی از راه‌های مناسب و زودبازده برای کمک به افزایش توان تامین آب در استان است که به طور جدی در دستور کار شرکت آب منطقه‌ای مازندران قرار دارد.

داوودیان افزود: حدود ۲ هزار سد انحرافی در مازندران وجود دارد که از این تعداد ۳۵۰ سد انحرافی مدرن‌سازی شده است. ضمن این‌که هشت سد انحرافی نیز در مازندران توسط شرکت آب منطقه‌ای در حال ساخت است.

بازدید از بیمارستان تنکابن، افتتاح نیروگاه ۶ مگاواتی میاندورود، افتتاح فاز اول پارک موزه دفاع مقدس استان در ساری و واحد ساوین تاب انواع نخ پنبه‌ای و الیاف مصنوعی قائم شهر، شرکت در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان و دیدار با نماینده ولی فقیه در استان از جمله برنامه‌های رییس سازمان برنامه و بودجه کشور در مازندران است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار