جشنواره گل نرگس در سمنان برگزار می‌شود

ئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان سمنان گفت:جشنواره گردشگری گل نرگس با حضور مردم و طبیعت‌دوستان در سمنان برگزار می‌شود.

طاهردوست‌محمدی، رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان سمنان  با اشاره به اینکه شیوه سنتی کاشت گل نرگس سمنان در فهرست آثار معنوی کشور به ثبت رسیده است،گفت: هدف از برگزاری رویداد گردشگری، رشد و توسعه گردشگری در سمنان، برندسازی گردشگری این شهر، حفظ و ترویج آیین سنتی کاشت گل نرگس سمنان، معرفی آداب ‌و رسوم کهن، معرفی هویت اجتماعی و فرهنگی منطقه و افزایش شور و نشاط اجتماعی در میان مردم است.

وی افزود: برگزاری مسابقات آشپزی و دسر، اجرای موسیقی‌های سنتی، محلی و آیینی، برگزاری برنامه‌های شاد و مفرح، برپایی غرفه‌های صنایع‌دستی، فروش محصولات ارگانیک، برگزاری کارگاه آموزشی کاشت و نگهداری گل نرگس در باغچه و آپارتمان و ... ازجمله برنامه‌های این جشنواره است.

طاهردوست‌محمدی افزود: این جشنواره با مشارکت اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان سمنان، انجمن حافظان میراث فرهنگی، شهرداری و شورای اسلامی شهر سمنان و مجموعه گردشگری باغ سبز سمنان برگزار می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.