گزارش فایننشال تایمز از ابتکار کشور‌های عربی برای پایان دادن به جنگ غزه

فایننشال تایمز گزارش داد کشور‌های عربی بر طرحی توافق کرده‌اند که به دنبال ایجاد یک کشور مستقل فلسطینی با عضویت کامل در سازمان ملل است.

فایننشال تایمز به نقل از یک مقام ارشد عرب که نامش فاش نشده می‌نویسد کشور‌های عربی در حال کار بر روی ابتکاری هستند که آتش‌بس غزه را تضمین کرده و به دنبال ایجاد یک کشور مستقل فلسطینی با عضویت در سازمان ملل است.

این مقام ارشد عرب می‌گوید کشور‌های عربی در ازای شروط خود حاضر خواهند شد روابط با رژیم صهیونیستی را عادی‌سازی کنند.

گفته شده مقامات عرب درباره این ابتکار با دولت‌های اروپایی و آمریکا گفت‌وگو کرده و پیش‌بینی می‌شود طرح مذکور ظرف چند هفته آینده به صورت رسمی ارائه شود. 

فایننشال تایمز در ادامه می‌نویسد چنین ابتکاری در حالی صورت می‌گیرد که اسرائیل با فشار‌های بین‌المللی فزاینده برای پایان دادن به تهاجم خود در غزه محاصره شده است. 

آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا روز چهارشنبه جنگ غزه را «دلخراش» خواند و مدعی شد آنچه مورد نیاز است، یک کشور فلسطینی است که با اسرائیل کار کند.

با این حال، رژیم صهیونیستی ضمن ادامه تجاوزات خود به غزه، همکاری با تشکیلات خودگردان و همچنین راه حل دو کشوری را رد کرده است. نخست وزیر رژیم اشغالگر در ماه دسامبر گفت به اینکه از تشکیل کشور فلسطینی جلوگیری کرده «مفتخر» است!

گفتنی است، نتانیاهو ریاست افراطی‌ترین کابینه رژیم صهیونیستی را بر عهده دارد و بسیاری بر این عقیده هستند که حتی ممکن است تا آخر جنگ غزه نیز نتواند در قدرت بماند. پیش از این، روزنامه عبری «وای نت» فاش کرد که او به منظور جلوگیری از کودتای حزب خود و انتخاب یک نخست وزیر دیگر، با برخی از آنان دیدار کرده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار