اعطای زمین به ۵۰۰ خانواده، طبق قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت: اعطای زمین به ۵۰۰ خانواده، طبق ماده ۴ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت آغاز شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت: طبق ماده ۴ این قانون، به خانواده‌هایی که فرزند سوم و بیشتر آن‌ها از ۲۴ مهر سال ۱۴۰۰ به بعد متولد شده باشند ، یک قطعه زمین  ۲۰۰ متری رایگان با تسهیلات آماده سازی با دو سال تنفس و پرداخت اقساط هشت ساله اختصاص می‌یابد.


علیرضا قاری قرآن افزود: از بیش از ۱۲ هزار خانواده ایی که در استان اصفهان برای استفاده از ماده ۴ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت ثبت نام کرده اند، تاکنون ۱۰ هزار نفر مشمول شده اند.


او گفت:همچنین براساس بند «ح» تبصره ۱۱ قانون بودجه سال ۱۴۰۲ که بیش از دوماه است ابلاغ شده، به منظور حمایت از خانواده و تحقق جوانی جمعیت، وزارت راه و شهرسازی مکلف است در سال ۱۴۰۲ یک قطعه زمین ۲۰۰ متر مربعی به خانواده‌های دارای چهار فرزند و بیشتر که سن همگی کمتر از ۲۰ سال باشد اختصاص دهد که برای ثبت نام فقط تا پایان اسفند فرصت دارند.


مدیر کل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت: خانوار‌های واجد شرایط این بند‌های قانون‌های حمایت از خانواده و جوانی جمعیت و بودجه سال ۱۴۰۲، می‌توانند با مراجعه به سامانه طرح‌های جامع حمایتی مسکن به نشانی saman.mrud.ir ثبت نام کنند.


قاری قرآن افزود: درصورت نبود زمین در شهر مورد احراز سکونت خانواده ها، امکان تغییر مکان یا دادن واحد مسکونی مطابق قانون وجود دارد.


به گفته مجتبی یکتامنش مدیرکل ثبت احوال استان اصفهان، آمار ولادت در هشت ماهه امسال در این استان،۳۴ هزار مورد بوده که از این تعداد ۷۴۰ مورد چند قلویی زایی شامل ۶ مورد چهارقلو،۴۰ مورد سه قلو و ۶۹۵ مورد دوقلو است.


براساس قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، از ۲۴ مهر سال ۱۴۰۰، به ازای تولد هر فرزند، طبق ماده ۱۰ این قانون، تسهیلات (فرزند اول مبلغ ۳۰ میلیون تومان با دوره باز پرداخت ۳ سال، فرزند دوم مبلغ ۶۰ میلیون تومان با دوره باز پرداخت ۴ سال، فرزند سوم مبلغ ۹۰ میلیون تومان، فرزند چهارم مبلغ ۱۲۰ میلیون تومان با دوره باز پرداخت ۶ سال، فرزند پنجم به بعد مبلغ ۱۵۰ میلیون تومان با دوره باز پرداخت ۷ سال)، بیمه رایگان مادران باردار فاقد بیمه همچنین فرزندمتولد شده تا پنج سالگی تعلق می‌گیرد.


همچنین برای تولد فرزند سوم به بعد از این تاریخ، علاوه بر اعطای زمین، مطابق ماده ۱۸ قانون، تخفیف مالیات ۱۵ درصدی اختصاص می‌یابد.
جمعیت استان اصفهان، بیش از پنج میلیون و ۳۵۰ هزار نفر است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.