ناکامی اوکراینی‌ها در ارتباط گرفتن با ترامپ و جانسون

با توجه به مخالفت جمهوری خواهان آمریکا با افزایش کمک‌های نظامی به اوکراین، مقامات کی یف در ارتباط با رئیس مجلس نمایندگان آمریکا و دونالد ترامپ ناکام مانده‌اند.

روزنامه پولیتیکو نوشت مقامات اوکراینی موفق نشدند با دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا و مایک جانسون، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا که از برقراری ارتباط با مقامات کی یف اجتناب می‌کنند، تماس برقرار کنند.

این روزنامه به نقل از یک منبع ناشناس نزدیک به ریاست جمهوری اوکراین نوشت: «هیچ تماس پایداری بین مقامات اوکراینی و تیم‌های ترامپ و جانسون وجود ندارد... عدم وجود این تعامل عمدی به نظر می‌رسد، اما ممکن است وضعیت پس از انتخابات تغییر کند (امیدواریم) به طور خلاصه، همانطور که من درک می‌کنم، اوکراین تلاش می‌کند تماس برقرار کند، ولی ترامپ و جانسون از آن اجتناب می‌کنند.»

دونالد ترامپ، رئیس جمهور پیشین آمریکا و نامزد ریاست جمهوری این کشور بیش از یک بار اعلام کرده است که در صورت پیروزی در انتخابات، قصد دارد ظرف ۲۴ ساعت مناقشه روسیه و اوکراین را حل و فصل کند. زلنسکی از ترامپ برای بازدید از اوکراین دعوت کرد، اما او این پیشنهاد را رد کرد و گفت که این ممکن است به تضاد منافع منجر شود.
دیمیتری پسکوف، سخنگوی ریاست جمهوری روسیه درباره اظهارات ترامپ اظهار نظر کرد و گفت که بحران اوکراین موضوع بسیار دشواری است.

دیروز، پنجشنبه، مایک جانسون، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا از تضمین موافقت کنگره برای ارائه کمک‌های اضافی به اوکراین خودداری کرد و افزود که وضعیت موجود در مورد این مشکل غیرقابل قبول است.

ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین پیشتر گفته بود «اگر دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق ایالات متحده دوباره ریاست دولت آمریکا را در دست بگیرد، این امر می‌تواند «تاثیری قوی» بر روند جنگ بین کی‌یف و مسکو داشته باشد، زیرا او احتمالاً یک مشکل خواهد داشت و آن رویکرد متفاوت نسبت به جو بایدن، رئیس جمهور فعلی آمریکاست.»

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار