بهره مندی ۵۰۸۹ زن سرپرست خانوار از خدمات بیمه تامین اجتماعی

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) فارس گفت: در حال حاضر ۵۰۸۹ زن سرپرست خانوار تحت حمایت کمیته امداد فارس از خدمات بیمه تامین اجتماعی برخوردار هستند.

مرتضی موصلی گفت: طرح بیمه اجتماعی زنان سرپرست خانوار از سال ۸۶ تاکنون در راستای توسعه حمایت‌های دولتی و توانمندی این جامعه هدف، در کشور اجرایی شده است. 

او هدف از اجرای این برنامه را جهت دهی فعالیت‌های حمایتی برای توانمندسازی افراد زیر پوشش عنوان کرد و افزود: با بیمه اجتماعی، زنان سرپرست خانواری که شرایط پذیرش را دارا هستند، با کهولت سن، از کار افتادگی و یا فوت فرد بیمه شده، خود و خانواده زیر تکفل، با سابقه ۱۰ سال بیمه و سن ۵۵ سال از سازمان تامین اجتماعی مستمری دریافت می‌کنند.

مدیر کل امداد فارس اضافه کرد: در حال حاضر تعداد ۹۹ هزار و ۸۵۶ زن سرپرست خانوار تحت حمایت این نهاد هستند که از این تعداد، ۵۰۸۹ نفر در استان از بیمه اجتماعی استفاده می‌کنند و ۱۲۰۹ نفر نیز بازنشسته شده و مستمری دریافت می‌کنند.

او در پایان خاطر نشان کرد: ۶ هزار و ۶۷۰ نفر از زنان و مردان تحت حمایت کمیته امداد فارس که ساکن روستا هستند از بیمه روستائیان و عشایر استفاده می‌کنند که این افراد با ۱۵ سال سابقه بیمه و سن بالای ۶۵ سال می‌توانند مستمری دریافت کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.