مدیر کل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری سیستان و بلوچستان خبرداد؛

آغاز طرح محله یار در سکونتگاههای غیر رسمی ۳ شهرستان سیستان و بلوچستان

ابراهیمی از آغاز اجرای طرح محله یار در مناطق حاشیه سه شهرستان زاهدان، زابل و چابهار و ۱۱ محله منتخب از سکونتگاههای غیر رسمی این استان با هدف استفاده از ظرفیت مردمی در بهبود و مدیریت آسیب های اجتماعی خبر داد.

زهرا ابراهیمی گفت:  طرح با هدف بهبود و مدیریت آسیب های اجتماعی در محلات حاشیه نشین ، افزایش توانمندی و آگاهی عمومی ساکنین محلات حاشیه نشین و همچنین تلاش در راستای کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی با استفاده از ظرفیت های مردمی با برپایی میز خدمت مشاوره و کارگاههای آموزشی در سیستان و بلوچستان اجرایی شد.

وی ادامه داد: در قالب این طرح پیشگیری از آسیب های اجتماعی و عوامل موثر در تزلزل نهاد خانواده، تحکیم و تقویت بنیان خانواده در جامعه و ایجاد جامعه ای خانواده محور مورد توجه قرار دارد.

مدیر کل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری سیستان و بلوچستان بر ضرورت بهره گیری از ظرفیت‌های جامعه، اجتماعی کردن مدیریت آسیب‌های اجتماعی و در نهایت بهره گیری از سرمایه‌های اجتماعی در مدیریت و کنترل آسیب‌های اجتماعی تاکید کرد و افزود: این طرح همزمان در سکونت گاههای غیر رسمی و مناطق آسیب خیز ۳شهرستان  زاهدان، زابل و چابهار با محوریت سمن های تخصصی بهزیستی  در حال برگزاری است امید ان است  تا شاهد کاهش آسیب های اجتماعی و فرهنگی در این مناطق باشیم.
ابراهیمی در بازدید میدانی از کارگاههای برگزار شده در شیرآباد ضمن مذاکره با اهالی منطقه، اعلام کرد ، افرادیکه به طور مستمر در کارگاهها حضور داشتند از میزان اثر گذاری کارگاههای برگزار شده اظهار رضایت و خواستار استمرار ان شدند .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.