برخورداری ساکنان ۱۵۹ روستای استان اردبیل از نعمت گاز طبیعی

مدیرعامل شرکت گاز اردبیل گفت: ساکنان ۱۵۹ روستا در این استان در دولت سیزدهم از نعمت گاز برخوردار شدند.

میرسعید سیدمتین گفت: حدود ۴۰ سال از احداث اولین خط انتقال گاز به استان اردبیل می‌گذرد و توسعه زیرساخت‌های گاز در بخش‌های صنعتی و کشاورزی طی سال‌های گذشته به یکی از مطالبات مردم و مسئولان تبدیل شده بود و دولت سیزدهم در اجرای پروژه‌های زیرساختی تامین گاز پایدار مشترکین، صنایع و شهرک گلخانه‌ای مغان عملکرد درخشانی دارد.

مدیرعامل شرکت گاز اردبیل افزود: اجرای خط دوم انتقال گاز از چلوند گیلان به اردبیل به‌موازات خط ۳۰ اینچ موجود و به‌طول ۵۵ کیلومتر، اجرای فاز ۲ خط انتقال گاز ۱۶ اینچ پارس‌آباد - شهرک گلخانه‌ای به‌طول ۲۶ کیلومتر ، احداث CGS سوم شهرستان اردبیل و فاز اول پروژه گازرسانی به بزرگترین شهرک گلخانه‌ای کشور به‌طول ۷۶ کیلومتر به قطر ۲۴ اینچ از سه‌راهی نیروگاه تا گرمی از دستاوردهای دولت سیزدهم است.

او نیاز صنایع و واحدهای کشاورزی و شهرک‌های گلخانه‌ای به گاز را یادآور شد و گفت: تسریع اجرای خط انتقال گاز دوم استان از چلوند به اردبیل با هدف تقویت زیرساخت‌های انرژی در استان مورد تاکید است و هرگونه هماهنگی لازم برای شتاب‌ اجرای این پروژه بلافاصله انجام می‌گیرد.

سیدمتین افزود: پس از گذشت قریب به ۲۹ ماه از زمان فعالیت دولت سیزدهم بیش از ۴۲ هزار مشترک جدید به جمع مصرف‌کنندگان گاز طبیعی در استان اردبیل افزوده شده و شمار مشترکان گاز به بیش از ۵۵۹ هزار مشترک رسیده است.

مدیرعامل شرکت گاز استان اردبیل در خصوص عملکرد این شرکت در شبکه‌گذاری گاز اظهار کرد: در دوره ۲۹ ماهه خدمت دولت سیزدهم ۵۶۱ کیلومتر به امتداد شبکه‌های تغذیه و توزیع در استان افزوده و میزان شبکه‌گذاری خطوط لوله گاز به بیش از ۱۰ هزار و ۷۶۸ کیلومتر رسیده است.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.