اذعان وزیر دفاع فرانسه به پیوستن مزدوران فرانسوی در ارتش اوکراین

وزیر دفاع فرانسه اذعان کرد که برخی از اتباع فرانسوی برای جنگیدن در ارتش اوکراین نام نویسی کرده‌اند.

سباستین لکورنو، وزیر دفاع فرانسه روز جمعه اذعان کرد که برخی از اتباع فرانسوی برای جنگیدن در ارتش اوکراین نام نویسی کرده اند، که به نظر می‌رسد با ادعای قبلی وزارت خارجه مبنی بر اینکه پاریس هیچ مزدوری در کی یف یا هیچ جای دیگری ندارد، در تناقض است.

در اوایل این هفته، ارتش روسیه اعلام کرد که بیش از ۶۰ جنگجوی خارجی را در حمله‌ای دقیق به خارکف کشته است که بیشتر آن‌ها فرانسوی زبان بودند. مقامات محلی اوکراین روایت‌های متناقضی از آنچه اتفاق افتاده است ارائه کردند.

به گزارش آرتی، روز پنجشنبه، وزارت خارجه فرانسه تاکید کرد که «فرانسه هیچ مزدوری، نه در اوکراین و نه در جا‌های دیگر» ندارد. با این حال، لکورنو در صحبت با شبکه LCI در روز جمعه اعتراف کرد که این کاملاً درست نیست.

لکورنو تاکید کرد که «این افراد هیچ ارتباطی با نیرو‌های مسلح فرانسه ندارند، لباس فرانسوی نمی‌پوشند و با نهاد‌های نظامی فرانسه مرتبط نیستند». وی از اظهار نظر بیشتر در این مورد خودداری کرد و مدعی شد که روسیه از هر چیز دیگری در جنگ اطلاعاتی خود استفاده خواهد کرد.

کار مزدور از سال ۲۰۰۳ در فرانسه غیرقانونی بوده و مجازات آن تا پنج سال زندان و جریمه تا ۷۵۰۰۰ یورو (۸۱۰۰۰ دلار) است. با این حال، نحوه نگارش این قانون به اتباع فرانسوی اجازه می‌دهد تا در نیرو‌های نظامی خارجی «داوطلب» شوند.

پیر لوی، سفیر فرانسه در مسکو، روز جمعه به وزارت خارجه روسیه احضار شد تا درباره «دخالت فزاینده» پاریس در مناقشه اوکراین توضیح دهد. به رغم حضور جنگنده‌های فرانسوی زبان در خارکف، دولت امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه، از تحویل بیشتر موشک‌های دوربرد، هویتزر و مهمات توپخانه به کی یف خبر داده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۱ ۳۰ دی ۱۴۰۲
روز به روز داریم به ساعت صفر نزدیکتر میشیم چون نه غربیا کوتاه بیا نیستن و حاضر نیستن به اشتباه خودشون تو درست کردن بساط اوکراین اعتراف کنن و عذرخواهی کنن جالبیش اینه که یه ریزم دارن هشدار میدن تا حالا جنگ جهانی سوم اینقدر محتمل نبوده
آخرین اخبار