حیا و حجاب دو عنصر مهم هویت زن مسلمان ایرانی است

مدیر دارالقرآن حضرت رقیه (س) زابل گفت: حجاب و عفاف دو عنصر مهم هویت‌بخشی به زن مسلمان است، ما باید به زنان جامعه الگو معرفی کنیم و به بانوان جامعه هویت و شخصیت بدهیم تا از نظر روحی تقویت شوند.

  لاله نخجوان بیان کرد: حیا و حجاب اسلامی دو عنصر مهم برای هویت زن مسلمان و ایرانی است نظام سلطه همواره تلاش کرده با حذف این دو عنصر، زن و مرد رو درگیر نفسانیات کند و به دنبال این است که اندیشه، تفکر اسلامی و دینی را از جوامع مسلمان بگیرد و بتواند سلطه نرم خود را بر کشورهای مسلمان بگستراند.

وی بیان کرد: استعماری که از قرن‌های شانزده و هفده میلادی وارد سرزمین‌های اسلامی شد برای اینکه بتواند کاملاً اسارت را به دست‌وپای ملت‌های مسلمان ببندد و آن‌ها را نسبت به گذشته‌شان به داشته‌هایشان و نسبت به مذهب و آداب‌ورسوم و همه خوبی‌ها که درگذشته وجود داشت بدبین کرد.

مدیر دارالقرآن حضرت رقیه (س) زابل ادامه داد: یعنی با این کار اخلاق، لباس، همه آداب خوب را برای آن‌ها زیر سؤال برد و به سخره گرفت، با همین به سخره گرفتن‌ها تمام تلاشش را کرد که بتواند هویت واقعی را از زن مسلمان بگیرد و حجاب و عفاف را زیر سؤال ببرد.

وی اظهار کرد: هدف نظام سلطه این بود که به کسب سود بیشتر برسد، برای به‌دست‌آوردن منافع مادی بیشتر باید یک راه‌حلی در پیش بگیرد تا بتواند به منافع مادی خود برسد.

مدیر دارالقرآن زابل بیان کرد: دشمن همیشه نمی‌تواند به‌صورت مستقیم مسلمان را بُکشد تا به اهداف خود برسد، گاهی با جنگ نرمی که پیش می‌برد باعث می‌شود دشمن رشد کند و بتواند آن قدرتی که می‌خواهد را به مسلمانان وارد کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۲ ۰۲ بهمن ۱۴۰۲
بی حجابی یعنی بی حیایی زن یعنی بی هویتی زن یعنی نانجیبی زن
آخرین اخبار