ارسال ۹۱ طرح فرهنگی و هنری از چهارمحال و بختیاری به قرارگاه شهید آوینی

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری گفت: پس از اتمام فراخوان حمایت از طرح‌های فرهنگی و هنری، از این استان ۹۱ طرح از سوی موسسات و مجموعه‌های فرهنگی غیردولتی تهیه و برای تصویب به دبیرخانه شهید آوینی ارسال شد.

پیام احمدی اظهار داشت: با هدف اعتلای فرهنگی هنری استان‌ها فراخوان حمایت از طرح‌های این حوزه در سالجاری اعلام شد تا در قالب آن طرح‌هایی با موضوع هنر، ادبیات، رسانه و تبلیغات، فضای مجازی و تربیت و کادرپروری تهیه و به دبیرخانه ارسال شود که با پایان اعلام فراخوان ۹۱ طرح از استان جمع‌آوری و برای تصویب و اختصاص اعتبار به دبیرخانه ملی شهید آوینی در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ارائه شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: طرح‌هایی با موضوع فرهنگ کار، تقویت انسجام اجتماعی، اعتلای هویت دینی و بومی، ترویج سبک زندگی ایرانی اسلامی، ارتقای کمی و کیفی تولیدات فرهنگی و هنری، مسائل خانواده نظیر زیست عفیفانه و فرزندآوری، اعتماد به نفس ملی، قانون‌گرایی و پوشش و لباس از جمله اولویت‌هایی بوده که طرح‌های فرهنگی هنری استان بر اساس آن تهیه و ارائه شده است.

به گفته احمدی، طرح‌ها در بخش‌های موسیقی، هنر‌های تجسمی، چندرسانه‌ای، کتابخوانی، شعر و ترانه و رسانه تدوین شده است و با تصویب آن اعتباری از بخش سایر قانون بودجه سال ۱۴۰۲ برای اعتلای فرهنگی هنری استان‌ها اختصاص می‌یابد.

وی ابراز امیدواری کرد که اعتباری که امسال برای حمایت از طرح‌های فرهنگی هنری اختصاص یابد چشمگیرتر از سال‌های گذشته باشد و تلاش ما بر اینست این اعتبار را سریع‌تر دریافت کنیم تا به مجموعه‌های فرهنگی واگذار شود.


بیشتر بخوانید


مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری یاداور شد: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی هم قول داده است تا به انجمن‌های فعال استان‌ها ۱۰ میلیارد ریال اعتباری اختصاص دهد که پرداخت آن منوط به ارائه طرح زیرمجموعه قرارگاه شهید آوینی شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.