معرفی لرستان به‌عنوان مقصد گردشگری با ثبت جهانی دره خرم‌آباد

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی لرستان گفت: ثبت جهانی دره خرم‌آباد، لرستان را به‌عنوان مقصد گردشگری در منطقه و جهان معرفی می‌کند.

عطا حسن‌پور در جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر شهرستان خرم‌آباد در محل شهرداری این شهر، اظهار داشت: استان لرستان و شهر خرم‌آباد با داشتن زمینه‌های گردشگری و جاذبه‌های تاریخی می‌تواند میزبان گردشگران در زمینه‌های مختلفی باشد.

وی اضافه کرد: ثبت جهانی دره خرم‌آباد می‌تواند این استان و شهر خرم‌آباد را به‌عنوان مقصد گردشگری در منطقه به جهانیان معرفی کند که در این راستا همه دستگاه‌های اجرایی و به‌خصوص شهرداری خرم‌آباد باید همکاری لازم را تا ثبت نهایی این دره داشته باشند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی لرستان، تصریح کرد: این اقدام ارزشمند می‌تواند خرم‌آباد را به شهر جهانی تبدیل کند که در صورت تأیید نهایی، باید بیش‌ازپیش برای جذب گردشگران و استفاده از ظرفیت اقتصادی این حوزه تلاش کنیم.

حسن‌پور با اشاره به برپایی هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری تهران در بهمن‌ماه جاری، اظهار کرد: این نمایشگاه می‌تواند زمینه‌ساز حضور گردشگران در نوروز ۱۴۰۳ در لرستان و شهر خرم‌آباد باشد.

وی در ادامه با اشاره مسافران نوروزی ۱۴۰۳ و اهمیت برنامه‌ریزی برای این رویداد مهم، افزود: باتوجه‌به هم‌زمانی ماه مبارک رمضان و عید نوروز، باید با برنامه‌ریزی برای میزبانی شایسته از مسافران نوروزی با رعایت شأن و جایگاه این ماه مبارک اقدام کنیم.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی لرستان، افزود: در راستای تسهیل در تردد گردشگران می‌بایست تابلوهای راهنمای گردشگری یکسان‌سازی شده و مسیرهای دسترسی به غارهای پنج‌گانه نیز اصلاح و بهسازی شوند.

حسن‌پور، اضافه کرد: همچنین در راستای جذب و توسعه گردشگری در این شهر و همچنین روز خرم‌آباد باید شعار مشخصی برای شهر تعیین و مشخص شود.

وی اظهار امیدواری کرد تا با همکاری بین‌بخشی همه دستگاه‌های اجرایی استان و شهرستان خرم‌آباد، نوروز ۱۴۰۳ به‌عنوان یک نوروز رمضانی، میزبان شایسته‌ای برای گردشگران باشیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.