مدیر کل توسعه نیروگاه‌های مقیاس کوچک:

مجوز تولید بیش از ۷ هزار مگاوات برق خورشیدی و بادی صادر شد

مجوز و ابلاغ تولید ۴ هزار و ۵۰۰ مگاوات برق از انرژی خورشیدی و ۳ هزار مگاوات برق از انرژی بادی با استفاده از ظرفیت دانش بنیان شرکت‌های بخش خصوصی صادر شد.

مدیر کل توسعه نیروگاه‌های مقیاس کوچک سازمان سادپا (انرژی‌های تجدیدپذیرو بهره وری انرژی برق) در سمنان گفت: هم اکنون ظرفیت تولید برق کشور از انرژی خورشید حدود یکهزار و ۲۰۰ مگاوات در سال است که برای تولید ۴ هزار و ۵۰۰ مگا وات برق خورشیدی در ۱۰۰ ساختگاه کشور مناقصه با حضور شرکت‌های دارای توان مالی و فنی برگزار شده است و به زودی روند اجرایی آن تسریع می‌شود.

جعفر محمدنژاد سیگارودی افزود: به منظور داخلی سازی تجهیزات مورد نیاز نیروگاه‌های خورشیدی هم اکنون ۵ شرکت بخش خصوصی در کشور مشغول فعالیت هستند که تا پایان سال ۱۴۰۳ قابلیت تامین تجهیزات بیش از یک هزار مگا وات در سال برق از این انرژی پاک را فراهم خواهند کرد.

وی با تاکید بر پیگیری جدی وزارت نیرو برای تحقق تامین ۱۰ هزار مگا وات برق از انرژی‌های تجدید پذیر تا پایان دولت تصریح کرد: شورای اقتصاد اخیرا مجوز تامین ۳ هزار مگا وات برق از انرژی بادی را نیز صادر کرد و طبق بررسی‌های سازمان سادپا در حال حاضر بیش از ۳۰ هزار مگا وات ظرفیت احداث نیرگاه‌های بادی در کشور موجود است.

محمدنژاد خاطرنشان کرد: ۲ شرکت بخش خصوصی فعال در کشور هم اکنون بیش از ۸۰ درصد تجهیزات مورد نیاز ساخت و نصب توربین‌های بادی را داخلی سازی کرده اند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار