کلاهبرداری سایبری به بهانه روز پدر

رئیس پلیس فتا گیلان گفت: کاربران فضای مجازی هنگام خرید‌های آنلاین مراقب کلاهبرداران سایبری و لینک‌های جعلی به بهانه تخفیفات ویژه روز پدر باشند.

سرهنگ "امیرحسین نقی‌مهر" گفت: افراد سودجو با ارسال لینک‌های جعلی در شبکه‌های اجتماعی و ارسال پیامک با عناوین فریبنده سعی در جلب اعتماد و کلاهبرداری از شهروندان را دارند.

رئیس پلیس فتا گیلان ارائه اجناس بدون کیفیت، ارسال نکردن کالا و هدایت به لینک‌های جعلی را از مهمترین شگرد‌های مجرمانه رایج در این ایام اعلام کرد و افزود: مجرمان سایبری با ارسال لینک و هدایت کاربران به درگاه‌های جعلی پرداخت الکترونیک بانک‌ها (فیشینگ) برای واریز پول، اطلاعات محرمانه بانکی افراد از جمله رمز اینترنتی، کد اعتبار سنجی، تاریخ انقضا و ... را به سرقت برده و حسابشان را خالی می‌کنند.
رئیس پلیس فتا گیلان با اشاره به اینکه شهروندان فریب پیام‌ها و آگهی‌های منتشر شده در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی با وعده‌های حراج آنلاین، تخفیف ویژه روز پدر با قیمت‌هایی باور نکردنی را نخورند، بیان‌داشت: اگر قصد خرید آنلاین را دارید حتما از فروشگاه‌های اینترنتی معتبر و دارای نماد اعتماد الکترونیک خرید کنید، زیرا این فروشگاه‌ها در عین مجاز و معتبر بودن ملزم به رعایت قوانین هستند.
این مقام انتظامی در پایان گفت: شهروندان می‌توانند در صورت مواجهه با هرگونه مورد مشکوک، موضوع را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس WWW.Cyberpolice.gov.ir  بخش ثبت گزارش‌های مردمی با ما در میان بگذارند.

برچسب ها: کلاهبرداری ، پلیس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار