پیش بینی افزایش ۱۰ درصدی سفرهای نوروزی به استان اصفهان

پیش بینی می‌شود سفر به استان اصفهان در نوروز اصفهان ۱۰ درصد افزایش یابد.

معاون عمرانی استاندار در نشست ستاد هماهنگی خدمات سفر استان در تیران و کرون با حضور فرمانداران و شهرداران ۹ شهرستان غرب استان برگزار شد با بیان اینکه افزایش ۱۰ درصدی سفر به استان اصفهان برای ایام نوروز ۱۴۰۳ پیش بینی میشود گفت: با توجه به راه اندازی ۵ مجموعه مهم گردشگری در سطح استان با ظرفیت پذیرش گردشگر بیش از ۵ هزار نفر پیش بینی میشود افزایش ۱۰ درصدی مسافرت به استان را به دنبال داشته باشیم.


مهران زینلیان هدف از برگزاری نشست‌های هماهنگی خدمات سفر در شهرستان‌ها تجمیع امکانات و هماهنگی‌های لازم برای تامین زیر ساخت‌های مناسب پذیرش گردشگران بیان کرد و افزود: امیدواریم بتوانیم بهترین شرایط را برای میهمانان نوروزی امسال که نوروز مقارن با ماه مبارک رمضان و ماه قران است مهیا کنیم.


حمیدرضا محققیان سرپرست اداره کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان هم در این آیین گفت: تبادل اطلاعات و آشنایی مسئولان شهرستان‌های مختلف با راهکار‌های کارآمد در توسعه گردشگری از نتایج برگزاری ستاد هماهنگی خدمات سفر در شهرستان‌های استان است و توانسته است شرایط حضور سرمایه گذاران بخش خصوصی در تامین زیر ساخت‌های گردشگری را مهیا کند.


علی محمدی کیا فرماندار تیران و کرون هم از توسعه زیر ساخت‌های حضور گردشگران در تیران و کرون خبر داد و گفت علاوه بر مهیا شدن خانه‌های تاریخی و بوم گردی توسط سرمایه گذاران بخش خصوصی، منطقه نمونه گردشگری قلعه تاریخی قمشلوی تیران هم با جذب سرمایه گذار و تسهیل در صدور مجوز‌ها در دستور کار شهرستان قرار گرفته است که میتواند نقطه عطفی برای صنعت گردشگری استان و کشور باشد.


در پایان هم از سرمایه گذاران بخش خصوصی آقای مصطفی اسماعیلی مالک و مرمت کننده امارت تاریخی طهران و حمید رضوانی سرمایه گذار مرمت قلعه تاریخی قمشلو تجلیل شد.


زینلیان همچنین از روستا و شهر زیرزمینی کردعلیا بازدید کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.