ترامپ: پوتین و شی «عاشق کشورشان هستند»

ترامپ به طور مکرر از دو رهبر تمجید می‌کند و اصرار دارد که او تنها نامزد ریاست جمهوری است که می‌تواند پا به پای آن‌ها بایستد.

دونالد ترامپ رئیس‌جمهور سابق آمریکا، ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه و شی جین پینگ رئیس‌جمهور چین را «مردانی بسیار باهوش» توصیف کرد که «عاشق کشورشان هستند». ترامپ به طور مکرر از دو رهبر تمجید می‌کند و اصرار دارد که او تنها نامزد ریاست جمهوری است که می‌تواند پا به پای آن‌ها بایستد.

ترامپ روز دوشنبه در گفتگو با فاکس نیوز گفت: پوتین و شی، چه بخواهید چه نخواهید مردان بسیار باهوش، مردان بسیار قدرتمند و همچنین مردان بسیار شرور هستند.

ترامپ ادامه داد: «آن‌ها کشورشان را بیشتر از جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا دوست دارند» و افزود: دموکرات ۸۱ ساله «توانایی» مذاکره با هیچ کدام را ندارد.

ترامپ بار دیگر انتقادات خود از بایدن را تکرار کرد و گفت: ما مردی را به عنوان رئیس‌جمهور خود داریم که به شدت بی‌کفایت است. او نمی‌تواند دو جمله را کنار هم بگذارد، او نمی‌تواند از صحنه خارج شود، او نمی‌تواند پله‌ها را پیدا کند ... او این کشور را ویران می‌کند.

ترامپ در زمان ریاست جمهوری آمریکا موضع سختی در قبال چین اتخاذ کرد، اما زمانی که واشنگتن و پکن در سال ۲۰۲۰ به توافق تجاری آزمایشی دست یافتند، از شی به گرمی صحبت کرد. ترامپ در سال ۲۰۱۸ با پوتین در هلسینکی وسال بعد بار دیگر در نشست سران گروه ۲۰ در اوزاکا دیدار کرد. تلاش‌ها برای ایجاد رابطه‌ای بسیار خوب با رئیس‌جمهور روسیه توسط تحقیقات موسوم به «روسیاگیت» که پس از دو سال نتوانست هیچ مدرکی دال بر «تبانی» کمپین ترامپ و مسکو و «مداخله روسیه» در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا پیدا کند، با مانع مواجه شد. 

ترامپ مدعی است اگر در ماه نوامبر به عنوان رئیس‌جمهور انتخاب شود، به درگیری‌ها در اوکراین «طی ۲۴ ساعت» پایان دهد. دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین روز دوشنبه گفت که مسکو با ترامپ در تماس نبوده است و «نمی‌داند» پیشنهاد او چگونه می‌تواند محقق شود.

با این وجود، ترامپ معتقد است که نه بایدن و نه آخرین رقیب جمهوری‌خواه باقی مانده او، نیکی هیلی، توانایی مذاکره با پوتین یا شی را ندارند. او در یک گردهمایی مبارزاتی روز جمعه گفت که هیلی «به اندازه کافی سختگیر نیست، به اندازه کافی باهوش نیست و به اندازه کافی مورد احترام نیست» تا بتواند با چنین «افراد بسیار خوبی» برخورد کند.

ترامپ هفته گذشته به فاکس نیوز گفت: خوب است که با افرادی مانند پوتین و دیگران کنار بیایم... خوب است که با افرادی که سلاح‌های هسته‌ای عظیم دارند کنار بیاییم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
اسماعیل
۲۲:۰۰ ۰۳ بهمن ۱۴۰۲
مردم با این حرف نشان داد خودش به تنها چیزی که فکر نمیکنه کشورهای و فقط دنبال منافعشه،،،،،،،زنده باد ایران و ایرانی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۲ ۰۳ بهمن ۱۴۰۲
همه میخوان فقط مردم خودشون رئیس دنیا باشن
آخرین اخبار