مدیرعامل اتحادیه مرغداران گوشتی:

صادرات با تولید مرغ سایز محقق می‌شود

ابراهیمی گفت: با توجه به مزیت قیمتی نسبت به کشور‌های همسایه، در صورت ایجاد سازوکار‌های لازم همچون فراهم کردن مرغ سایز، امکان صادرات وجود دارد.

علی ابراهیمی گفت: بنابر آمار در دی ماه ۱۵۲ میلیون قطعه جوجه ریزی انجام شده که نسبت به آذرماه افزایش داشته است و پیش بینی می‌شود که این روند جوجه ریزی در بازار ادامه یابد.

او با بیان اینکه آمار دقیقی از سرانه مصرف مرغ نداریم، افزود: در برخی مواقع ۱۱۰ میلیون قطعه جوجه ریزی مازاد بر نیاز کشور است، اما در شرایط کنونی که مرغ ارزانترین و با کیفیت‌ترین محصول پروتئینی است، متناسب مصرف باید تولید کنیم. هرچند روند کاهشی قیمت مرغ در یک هفته اخیر نشان می‌دهد که تولید بر مصرف غلبه دارد.

ابراهیمی ادامه داد: با توجه به روند افزایش جوجه ریزی و تولید، نیازی به عرضه مرغ منجمد یا ثبت سفارش برای واردات نداریم چراکه این امر به تولید داخل آسیب می‌زند.

مدیرعامل اتحادیه مرغداران گوشتی با بیان اینکه پتانسیل صادرات سالانه ۳۰۰ تا ۴۰۰ هزار تن مرغ در کشور  وجود دارد، افزود: با توجه به مزیت قیمتی نسبت به کشور‌های همسایه، در صورت ایجاد سازوکار‌های لازم و سایر استاندارد‌ها همچون فراهم کردن مرغ سایز امکان صادرات وجود دارد.

به گفته او، با احتساب جوجه ریزی ماهانه ۱۵۰ میلیون قطعه و به طور متوسط تولید ۱.۶ تا ۱.۷ کیلو به ازای هر جوجه، ماهانه حداقل ۲۵۰ هزار تن گوشت مرغ تولید می‌شود که در صورت ثابت ماندن این میزان جوجه ریزی در سال، امکان صادرات ۱۰ درصد تولید سالانه وجود دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار