ثبت ۴۱۹ میلیون تردد وسایل نقلیه در جاده‌های فارس

مدیرکل راهداری فارس با اشاره به اینکه این استان یکی از شاهراه‌های اصلی حمل و نقل ایران به‌خصوص جاده‌ای محسوب می‌شود، گفت: طی ۱۰ ماهه نخست امسال ۴۱۹ میلیون تردد وسایل نقلیه در محور‌های استان ثبت شده که نسبت به سال گذشته افزایش ۴درصدی داشته است.

علیرضا راستیار با اشاره به اینکه استان فارس یکی از کریدور‌های اصلی حمل و نقل جاده‌ای کشور محسوب می‌شود، افزود: طی ۱۰ ماه نخست سال جاری بیش از ۴۱۹ میلیون تردد انواع وسیله نقلیه در استان توسط سامانه‌های هوشمند ترددشمار برخط ثبت شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل حدود ۴ درصد افزایش داشته است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای فارس با اشاره به اینکه امسال بیشترین تردد در شهریور ماه به ثبت رسیده است، گفت: محور‌های شیراز- مرودشت و بالعکس، همچنین کمربندی پل فسا شیراز (جنوب – شمال) و بالعکس بیشترین میانگین تردد روزانه را از ابتدا سال ۱۴۰۲ تا دی ماه به خود اختصاص داده است.

راستیار درخصوص ساعت اوج حمل و نقل جاده‌ای در فارس هم یادآور شد: محور مرودشت- شیراز (اکبرآباد- شیراز) با ثبت ۵ هزار و ۸۵۴ دستگاه وسیله نقلیه در ساعت ۷ تا ۸ صبح در تاریخ ۲۷ مهر ماه امسال بیشترین ساعت اوج تردد استان فارس را داشته است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای فارس با بیان اینکه حدود ۵۶ میلیون از ۴۱۹ میلیون تردد در جاده‌های فارس مربوط به وسائل نقلیه سنگین بوده است، افزود: بالاترین میزان تردد وسائل نقلیه سنگین در محور کوار - شیراز (سه راهی کوار- شیراز) و بالعکس بوده است. این محور همچنین با ۵ هزار و ۹۱۶ هزار تردد، متوسط تردد روزانه طی ده ماه نخست سال را دارد.

او با بیان اینکه بیش از ۱۹ میلیون وسیله نقلیه از مبادی ورودی استان وارد فارس شدند، گفت: وسائل نقلیه جاده‌ای بیشتر از محور برازجان- کازرون وارد استان شدند و از محور یاسوج- اقلید شاهد کمترین ورود هستیم. همچنین از کل تردد‌های وسائل نقلیه در استان ۸۷ درصد سواری و وانت، ۱۲ درصد انواع وسیله نقلیه و ۱ درصد اتوبوس است.

راستیار بیشترین میزان خروج وسائل نقلیه را از محور کازرون-برازجان دانست و گفت: وسائل نقلیه کم‌تر محور اقلید-یاسوج را برای خروج خود از استان فارس انتخاب کردند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای فارس سهم پلاک استان‌هایی که در فارس اقامت داشتند را مورد توجه قرار داد و اضافه کرد: در دی ماه سال جاری مازندرانی‌ها با ۱۲ درصد، اصفهانی‌ها ۵ درصد و بوشهری‌ها با ۵ درصد بر اساس پلاک خودرو بیشترین اقامت را در فارس داشتند. همچنین ۳۵ درصد از پلاک‌های غیربومی کمتر از ۶ ساعت در استان فارس ماندگار بودند و ۲ درصد بیش از ۳ هفته در استان حضور داشتند.

او با اشاره به نصب ۱۰ سامانه ترددشمار در محور‌های جدید استان، گفت: در محور سورمق- ابرکوه ۱۱۷ هزار و ۴۰۳ تردد توسط ترددشمار تازه نصب شده، به ثبت رسیده است که این محور با ثبت این میزان تردد در صدر جدول محور‌های جدید قرار دارد.

راستیار با اشاره به اینکه شیراز مرکز استان فارس در دی ماه امسال تردد بیش از ۴ میلیون و ۱۵۳ هزار وسیله نقلیه را در محور‌های ورودی خود ثبت کرده است، افزود: از این میزان ۳ میلیون و ۵۷۲ هزار سواری و وانت و بیش از ۵۸۱ هزار وسیله نقلیه سنگین بودند.

بنا به گفته مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای فارس، این استان با توجه به مختصات جغرافیایی خود یکی از شاهراه‌های اصلی حمل و نقل ایران به خصوص جاده‌ای است که شمال را به جنوب و شرق را به غرب کشور متصل می‌کند.

راستیار در پایان سخنان خود یادآور شد: ۹۵۳ راهدار در ۸۲ راهدارخانه سیار و ثابت استان فارس حضور دارند تا در تمام فصول سال چه در سرد‌ترین دمای هوا و چه در چله تابستان به کاربران جاده‌ای بهترین خدمت‌رسانی را داشته باشند و ترددی ایمن، روان و بدون دردسر را برای هموطنان خود فراهم کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.