توافقات فرهنگی ایران و ترکیه؛

از بزرگداشت مولوی تا بازگشت به مرز‌های ایران فرهنگی

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، از بزرگداشت مشترک برای مولوی و بازگشت به مرز‌های ایران فرهنگی به عنوان توافقات فرهنگی جدید بین ایران و ترکیه یاد کرد.

محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی که همراه با رئیس‌جمهور به ترکیه سفر کرده، در گفت‌وگویی تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران و ترکیه دو همسایه قدیمی با تاریخ و مفاخر فرهنگی مشترک هستند که مورد احترام و تکریم هر دو ملت است و این امر بهانه تعمیق تعاملات و رفت و آمد دو کشور است.

وی افزود: امروز دو تفاهم نامه مهم را با ترکیه به امضا رسانیدم که یکی تفاهم‌نامه جامع همکاری‌های رسانه‌ای بین دو کشور است.

اسماعیلی تصریح کرد: اتفاق مهم دیگر تفاهم نامه ارتباطات فرهنگی بود که سال ۲۰۲۵ را سال فرهنگی ایران و ترکیه اعلام کردیم.

وی با بیان اینکه از ترکیه برای حضور ویژه در نمایشگاه کتاب سال ۲۰۲۵ دعوت کردم، افزود: ساخت فیلم‌های مشترک توسط هنرمندان ایرانی و ترکیه‌ای پیوند راسخ فرهنگی بین دو کشور را نشان خواهد داد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: باید بپذیریم مرز‌های سیاسی با مرز‌های فرهنگی فرق دارد و ایران فرهنگی بسیار گسترده‌تر است که این نشانه عظمت فرهنگی ایران است.

اسماعیلی گفت: قرار است در تهران برنامه ویژه‌ای برای مولوی داشته باشیم و سال ۲۰۲۴ نیز در ترکیه سال مولانا بوده است و بنا شد همکاری خود در این زمینه را هم افزایش دهیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار