کشاورزان البرزی از محلول پاشی مزارع و باغ ها پرهیز کنند

مدیرکل هواشناسی استان البرز با اشاره به کاهش دما، یخبندان و بارش برف و باران طی ۲ روز آینده در استان از کشاورزان و باغداران خواست از محلول پاشی مزارع و درختان میوه خودداری کنند.

آرش بهاروند احمدی گفت: بررسی نقشه های پیش یابی حاکی از ادامه بارش ها همراه با کاهش دما تا روز شنبه هفته آینده در استان است و با توجه به این شرایط جوی هرس درختان و کودپاشی شیمیایی و حیوانی مزارع و درختان با خسارت به محصولات کشاورزی و باغی همراه است.

وی ادامه داد: پاکسازی کانال های انتقال آب کشاورزی به دلیل بارش باران ، بررسی ضد یخ رادیاتور ماشین آلات کشاورزی و موتورهای چاه آب، اتخاذ تدابیر لازم برای تعمیر پوشش و تامین سوخت گلخانه ها و اطمینان از عملکرد سیستم های گرمایشی تنظیم دمای گلخانه ها و سالن های پرورش قارچ خوراکی از مهمترین توصیه ها است.

بهاروند احمدی گفت: نگهداری ماشین آلات کشاورزی در مکان های مسقف و تخلیه آب و جمع آوری اتصالات و تجهیزات شبکه های آبیاری نوین از دیگر توصیه ها است.

وی همچنین به عشایر استان البرز توصیه کرداز حضور در حاشیه رودخانه ها و کوه ها به سبب احتمال طغیان رودخانه ها و رانش زمین یا سقوط بهمن خودداری کنند.

مدیرکل هواشناسی البرز به زنبورداران توصیه کرد که طی چند روز آینده اقدامات محافظتی برای جلوگیری از خسارت به کندوهای عسل به عمل آورند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.