امام جمعه سمنان:

استاندارد‌های ایمنی برای حفظ جان کارگران تامین شود

حجت‌الاسلام والمسلمین مرتضی مطیعی با اشاره به حوادث مرگبار برای کارگران در استان، گفت: جان کارگران مهم است، استاندارد‌های ضروری ایمنی برای جلوگیری از سوانح برای کارگران مورد توجه باشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین مرتضی مطیعی امام جمعه سمنان در خطبه‌های نماز جمعه این هفته، با اشاره به حادثه واژگونی اتوبوس حامل کارگران واحد صنعتی در مهدیشهر و اینکه برای چندمین بار خانواده های کارگران در استان سمنان داغدار شدند و با ایشان همدردی می‌کنیم، گفت: سه نفر در این حادثه به دلیل وسیله نقلیه نامناسب یا مسایل دیگر جان دادند.

وی ادامه داد: سوانح از این دست قبل از پیگیری قضایی برای شناخت مجرمان، به بررسی میدانی برای تامین ایمنی و امنیت محیط کار نیاز دارد.

وی با تاکید بر اینکه هر روز نباید دغدغه این داشته باشیم که در کارخانه ها و مسیر تردد کارگران چه حوادثی ممکن است رخ دهد، تصریح کرد: سمنان استانی صنعتی و معدنی است و کارگران زیاد هستند در مدتی نه چندان طولانی ۶ نفر در حادثه معدن طزره، چهارنفر در شهرک‌های صنعتی سمنان و ایوانکی، و سه نفر در واژگونی اتوبوس در مهدیشهر جان باختند و تعدادی از مصدومان این حادثه هنور بستری هستند.

خطیب جمعه سمنان با اشاره به اینکه مسوولان پیگیری و بررسی کنند مسایل مرتبط با ایمنی کارگران غیراستاندارد نباشد تا هر هفته از جان‌باختن کارگران تاسف بخوریم، گفت: از دست دادن جان هر کارگر به معنای آسیب به زندگی تعدادی از خانواده ها است که سرپرست خود را از دست می‌دهند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.