امام جمعه همدان:

نقش مردم در فرایند اجرای انتخابات مهم است

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان گفت: در اجرای انتخابات نقش مردم برجسته است و اعتقاد کامل به این موضوع وجود دارد.

حجت الاسلام شعبانی موثقی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه همدان گفت: مردم در زمان پهلوی‌ها می‌دانستند نقشی در انتخاب نمایندگان ندارند، این مجلس دوران پهلوی بود که جدا شدن بحرین و مصونیت مستشاران آمریکایی‌ها را تصویب کرد.

 او گفت: نخستین انتخابات در ایران، ۱۱۷ سال پیش در دوران مشروطیت شکل گرفت، در آن دوران حق انتخاب به اعیان، زنان، شاهزاده‌ها و ملاک‌های بزرگ بود و عموم مردم حق رأی نداشتند.

شعبانی موثقی گفت: در انتخابات آن دوران نمایندگان را شاه و سفارتخانه‌ها انتخاب می‌کردند حتی اگر نظر شاه با سفارتخانه انگلیس یکسان نبود، گزینه سفارتخانه پیروز می‌شد.

امام جمعه همدان گفت: در مقابل، اما این انقلاب به معنای واقعی کلمه معتقد به نقش مردم هستند اگر مردم در همان اول انقلاب به جای جمهوری اسلامی به نظام دیگری هم رأی می‌دادند، امام (ره) این موضوع را می‌پذیرفتند.

او گفت: در دنیا کم‌نظیر است انقلابی در کشوری انجام شود و انقلابیون نوع حکومت را به رأی مردم بگذارند، ساختار حقوقی جمهوری اسلامی به شکلی است که همه مقامات با رأی مستقیم و غیر مستقیم مردم انتخاب می‌شوند.

خطیب جمعه همدان گفت: ممکن است کمبود‌هایی وجود داشته باشد، اما نقش مردم واقعی است و تشریفاتی نیست.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی موثقی گفت: در اجرای انتخابات نقش مردم برجسته است و اعتقاد کامل به این موضوع وجود دارد، رهبر معظم انقلاب رأی مردم را حق‌الناس می‌دانند و نسبت به آن اهمیت ویژه‌ای قائل هستند.

او در ادامه همچنین از حضور پرشور جوانان در مراسم اعتکاف قدردانی کرد.

برچسب ها: نماز جمعه ، امام جمعه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.