۵۷ سمن حوزه جوانان در زنجان فعال است

مدیرکل ورزش و جوانان استان زنجان گفت:هم اکنون ۵۷ سمن در حوزه های مختلف علمی، فرهنگی و اجتماعی در سطح استان فعالیت می کنند که گردانندگان آنان جوانان هستند.

جواد بازرگان مدیرکل ورزش و جوانان استان زنجان با بیان اینکه ۵۷ سمن حوزه جوانان در زنجان فعال است گفت: این اداره کل از طرح های ارائه شده سمن های (سازمان های مردم نهاد) فعال حمایت و از آن استقبال می کند.

وی اضافه کرد: سازمان‌های مردم‌نهاد و تشکل‌ها، حلقه وصل بین دولت و مردم هستند و بدون مشارکت آنها بسیاری از امور بی نتیجه می‌ماند.

بازرگان ادامه داد: این موضوع در دنیا ثابت شده است که دولت‌ها بسیاری از امور را نمی‌توانند به تنهایی انجام دهند و باید از ظرفیت ها و مشارکت مردم در انجام کارها بهره ببرند.

مدیرکل ورزش و جوانان استان زنجان اهمیت و جایگاه سازمان های مردم نهاد را یادآور شد و گفت: سمن ها مسائل مردم را به ‌دلیل ارتباط کامل با آحاد جامعه، شناسایی و برجسته‌سازی می کنند و تمامی ظرفیت ها را برای حل آنها مورد استفاده قرار می دهند.

این مسوول همچنین در خصوص ترویج ازدواج و تحکیم بنیان خانواده نیز یادآور شد: اداره کل ورزش و جوانان نقش دبیرخانه این بخش را بر عهده دارد.

به گفته بازرگان هم اکنون ۱۵ مرکز تخصصی مشاوره ازدواج و خانواده در سطح استان وجود دارد که کارگاه های پیش، حین و بعد از ازدواج و همچنین مشاوره های رایگان به جوانان را انجام می دهند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.