دومین کنگره ملی بزرگداشت شهدای سازمان بنادر برگزار شد

دومین کنگره ملی بزرگداشت شهدای سازمان بنادر در آبادان و با حضور مدیر عامل سازمان بنادر و دریانوردی و معاون وزیر راه و شهرسازی برگزار شد.

علی اکبر صفایی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیر عامل سازمان بنادر و دریانوردی در دومین کنگره ملی بزرگداشت شهدای والامقام سازمان بنادر و دریانوردی گفت: خانواده شهدا،سختی‌ها و گرفتاری‌ های مختلفی داشته‌اند، اما محکم پای انقلاب ایستاده‌اند و از جان مایه گذاشتند؛ مدیون همه خانواده شهدا هستیم و هر کاری برای خانواده شهدا انجام دهیم در قیاس با عظمت و بزرگی این عزیزان، قابل ذکر نیست.

او با اعلان اینکه مجموعه خانواده بزرگ دریایی کشور، ۱۰۰ شهید را به نظام جمهوری اسلامی ایران تقدیم کرده است، افزود: مسئولیت ما بسیار سنگین خواهد بود و باید بدانیم که وظیفه بزرگی بر عهده داریم.

این مسئول با اشاره به اینکه حمل‌ونقل دریایی یکی از ارکان اقتصاد کشور است، گفت: حمل‌ونقل دریایی کشور با امکانات و زیربنا‌هایی که فراهم شده است، سهم ۹۰ درصدی در تجارت دریابرد کشور دارد و در این مسیر باید به بهترین شکل، در حوزه دریایی و بندری فعالیت کرده و خدمت‌رسانی کنیم تا زیرساخت‌ها زیربنا‌ها در راستای جذب سرمایه‌گذار بتوانند، رونق اقتصادی را رقم بزنند.

صفایی با تاکید بر اینکه در حوزه حمل‌ و نقل دریایی کشور، اقدامات بسیاری توسط دولت سیزدهم صورت گرفته است افزود: ۲۰ هزار میلیارد تومان پروژه افتتاح و تقدیم مردم شده و در استان خوزستان، ۱۰ هزار میلیارد تومان پروژه توسط بخس خصوصی در بخش تاسیسات دریایی، غلات، محوطه‌های لجستیک و... در حال اجرا است.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه بخش عمده‌ای از فعالیت‌ ها انجام شده و بخش دیگر در حال انجام است و به سرعت به بهره‌ برداری می‌ رسد، گفت: با اقدامات صورت گرفته، اشتغال خوبی ایجاد می‌شود و با تلاش صورت گرفته شاهد رونق و اشتغال بیشتر در استان خوزستان خواهیم بود.

او همچنین گفت : باید شرایطی مهیا کنیم که تولید خدمات به نحوی مطلوب صورت پذیرد و مردم استان به سرعت مشغول فعالیت شوند؛ به سهم خود، تمام تلاش‌ ها را انجام خواهیم داد تا شرمنده مردم استان خوزستان در بنادر امام خمینی (ره)، خرمشهر، آبادان و سایر بنادر کوچک استان از جمله بندر اروندکنار نباشیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.