ذخیره قطعی معدن آهن گوزلدره زنجان به ۳.۲ میلیون تن افزایش یافت

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت: ذخیره معدن آهن گوزلدره سلطانیه که پیش از این ۲۰۰ هزار تن برآورد شده بود با توسعه عملیات اکتشاف به میزان قطعی ۳.۲ میلیون تن افزایش یافت.

مجید گلشنی منفرد در جریان تور رسانه ای بازدید از معدن آهن گوزلدره، گفت: با واگذاری امتیاز بهره برداری این معدن به شرکت توسعه معادن فولاد خوزستان شاهد فعالیت های قابل توجهی در حوزه اکتشاف معدنی در استان هستیم.

وی ادامه داد: نگاه ما یک نگاه توسعه ای در حوزه اکتشاف و فرآوری در حوزه معادن است.

گلشنی منفرد با بیان اینکه در چند سال گذشته در حوزه اکتشاف معادن استان به خوبی اقدام نشده بود، اظهار کرد: توسعه معادن در گرو اکتشاف است و بهره گیری از ظرفیت شرکت های بزرگ در این حوزه، اتفاقات خوبی را در استان رقم می زند.

مدیرعامل شرکت توسعه معادن فولاد خوزستان نیز در این بازدید با بیان اینکه شرکت فولاد خوزستان با تولید چهار میلیون تن محصولات فولادی از بازیگران اساسی این صنعت در کشور است، گفت: فولاد خوزستان ۱۳ شرکت تابعه دارد که وظیفه شرکت توسعه معادن، معدن داری و تهیه خوراک مورد نیاز برای فرآوری است.

سید وحید سیدعلی افزود:‌ این معدن پس از هشت ماه اقدامات اکتشافی و راستی آزمایی با توجه به شناخت ذخیره اقتصادی، بهمن ماه سال ۱۴۰۱ به تملک شرکت توسعه معادن خوزستان درآمد و با توجه به مطالعات انجام شده از حالت نیمه فعال خارج، پیت معدن باز و انفجارها و استخراج‌های مربوط انجام شد.

وی با اشاره به برنامه‌های میان مدت و بلند مدت شرکت توسعه معادن فولاد خوزستان در استان زنجان، گفت: جلوگیری از خام‌فروشی و احداث و بهره‌برداری کارخانجات کنسانتره‌سازی و گندله‌سازی از جمله برنامه های این شرکت است.

سیدعلی با بیان اینکه در معدن گوزلدره ۱۱۴ نفر مشغول به کار شده اند که ۷۷ نفر از آنها بومی هستند، یادآور شد: شرکت توسعه معادن فولاد خوزستان برای احداث واحد کنسانتره‌سازی معدن گوزلدره به دنبال استفاده از فناوری‌های نوین و فیلترپرس‌های نواری به جای فیلترپرس پارچه‌ای است تا مصرف آب را کاهش دهد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.