سئول: کره شمالی چندین موشک کروز پرتاب کرد

رئیس ستاد مشترک ارتش کره جنوبی از پرتاب چندین موشک کروز کره شمالی خبر داد.

رئیس ستاد مشترک ارتش کره جنوبی (JCS) در اطلاعیه‌ای که امروز یکشنبه برای خبرنگاران ارسال شد، اعلام کرد که کره شمالی چندین موشک کروز از ساحل شرقی خود شلیک کرده است.

رئیس ستاد مشترک ارتش کره جنوبی از ارائه جزئیات بیشتر درباره این پرتاب‌ها خودداری کرد و گفت در حال حاضر این رویداد توسط مقامات اطلاعاتی کره جنوبی و ایالات متحده در دست بررسی است. رئیس ستاد مشترک ارتش کره جنوبی خاطرنشان کرد: ارتش ما همکاری نزدیک با ایالات متحده را ادامه می‌دهد و در عین حال نظارت و هوشیاری خود را تقویت می‌کند.

تنها چهار روز قبل، پیونگ یانگ دسته دیگری از موشک‌های کروز را پرتاب کرد. دفتر کل موشکی کره شمالی در بیانیه‌ای از اولین شلیک آزمایشی موشک کروز استراتژیک نوع جدید بولهواسال خود خبر داد.

کره شمالی با تاکید براینکه شلیک این موشک هیچ تهدید امنیتی برای کشور همسایه (کره جنوبی) نداشته است، اعلام کرد: شلیک این موشک همچنین هیچ اثر منفی بر وضعیت امنیتی شبه جزیره کره و منطقه نداشته است.

این پرتاب‌ها چند روز پس از آن صورت می‌گیرد که پیونگ یانگ اعلام کرد در پاسخ به تمرینات نظامی مشترک آمریکا، کره جنوبی و ژاپن، یک سیستم تسلیحات هسته‌ای زیرآبی را آزمایش کرده است.

برچسب ها: کره جنوبی ، کره شمالی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Netherlands
Bm20
۰۸:۵۱ ۰۸ بهمن ۱۴۰۲
اگر تنها یک کشور. بمب اتم داشته باشد
حق همه کشورهای دنیا بمب اتم است
آخرین اخبار