پرداخت هزینه درمان ۱۰۷ بیمار خاص در مهاباد توسط بیمه سلامت

رئیس بیمه سلامت مهاباد با اشاره به رشد قابل توجه پرداخت هزینه بیماری‌های خاص و صعب العلاج در دولت سیزدهم، گفت: در حال حاضر هزینه درمان ۱۰۷ نوع بیماری برای جمعیت تحت پوشش این بیمه پرداخت می‌شود.

فیصل رسولی رئیس بیمه سلامت مهاباد با اشاره به اینکه هزینه درمان ۱۰۷ بیماری خاص توسط بیمه سلامت پرداخت می شود، گفت: در گذشته این موارد تنها شامل بیماری‌های هموفیلی، تالاسمی، دیالیزی، پیوند کلیه و ام اس بود، اما در دولت سیزدهم به بیماری‌های بسیار زیادی افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه بیمه سلامت ۹۰ درصد هزینه‌های بستری بیماران مجهول‌الهویه را در مراکز دولتی پرداخت می‌کند، اضافه کرد: افراد بدون شناسنامه و فاقد هویت پس از بستری شدن در مراکز درمانی دولتی، چون فاقد بیمه هم هستند، باید به مددکار اجتماعی مراجعه کرده و برای بیمه خود درخواست استفاده از بند افراد مجهول الهویه کنند.

رسولی ادامه داد: مددکار اجتماعی نیز طبق تفاهم نامه باید از طریق اداره بهزیستی از بیمه سلامت درخواست کُد «یکتا» برای فرد بیمار کند و با صادر شدن این کُد برای وی، ۹۰ درصد هزینه‌های بیمارستانی وی تا زمان ترخیص توسط بیمه سلامت پرداخت می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.