۹ هزار و ۵۰۰ کیلومتر برفروبی حاصل تلاش دو روزه راهداران

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی از برفروبی بیش از ۹ هزار و ۵۰۰ کیلومتر باندراه در راههای استان خبر داد.

جهانی گفت: سامانه بارشی برف از سمت جنوب استان وارد شد که بیشتر شهرستان‌ها به خصوص مناطق سردسیر و گردنه‌ها شاهد بارش نعمت‌های الهی بودند.

او افزود: در شهرستانهای شازند، خنداب، آشتیان، تفرش، غرب ساوه، کمیجان، دلیجان، زرندیه(محور بویین زهرا)، اراک (کنارگذر شمالی)، خمین و تفرش بارش برف و در برخی مناطق سردسیر و کوهستانی نیز بارش برف، کولاک مه گرفتگی را شاهد بودیم.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی افزود: در این مدت با تلاش راهداران و نیروهای پشتیبان شش هزار و ۵۳۰ کیلومتر باندراه از محورهای استان برفروبی شد؛ همچنین برای جلوگیری از یخ زدگی و انسداد مسیر نیز یک هزار و ۸۲۰ تن مخلوط شن و نمک پخش شد.

جهانی افزود: همچنین در ۲۴ ساعت گذشته ۱۹۲ نیروی راهدار با استفاده از ۱۳۳ دستگاه به منظور ایمن‌سازی و جلوگیری از انسداد محورها اقدام به برفروبی و نمکپاشی کرده‌اند.

او گفت: در مجموع از عصر روز جمعه تا بامداد یکشنبه ۹ هزار و ۵۳۰ کیلومتر باندراه برفروبی صورت گرفت و همچنین ۲ هزار و ۸۲۰ تن مخلوط شن و نمک نیز برای جلوگیری از یخ زدگی پخش شد؛ با اقداماتی به موقع و خوبی که طی این دو روز صورت گرفت هیچ محوری در استان با انسداد روبرو نشد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی تاکید کرد: در ۴۸ ساعت گذشته بیش از ۴ هزار و ۲۰۰ تماس با سامانه ۱۴۱ مرکز مدیریت راه‌های این اداره کل برقرار شد و کاربران جاده از آخرین وضعیت راهها مطلع شدند.

جهانی همچنین از آمادگی ۳۵ راهدارخانه استان به منظور استقرار اکیپ های راهداری و اسکان کاربران جاده ای در وضعیت اضطرار خبر داد.

برچسب ها: برف روبی ، راهداری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.