گمرک جایگاه خاصی در حوزه اقتصادی دارد

استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: گمرک، جایگاه خاصی در حوزه اقتصادی دارد و به عنوان گلوگاه جریان اقتصادی و واردات و صادرات است.

غلامعلی حیدری در بازدید گمرک و نشست با مسئولان آن به مناسبت روز گمرک با اشاره به ضرورت تقویت زیرساخت‌های گمرک و ارتقاء ساختار آن در این استان گفت: فعالیت گمرک در شهرستان‌های صنعتی استان از جمله بروجن، لردگان و شهرکرد گسترش می‌یابد.

استاندار چهارمحال و بختیاری افزود: در سال‌های گذشته با همدلی، تلاش و خرد جمعی و همکاری خوب مسئولان استان، شاخص‌های تجاری استان مثبت شده است و این امر نشان می‌دهد که تلاش‌های خوبی در بخش گمرک انجام شده است.

وی اضافه کرد: برای ارتقای ساختار گمرک استان به عنوان یکی از مصوبات سفر استانی رئیس جمهور و اعضا هیئت دولت، نامه‌نگاری با معاون رئیس‌جمهور انجام شده و نیاز است که از سوی مسئولان گمرک استان نیز با وزیر اقتصاد و امور دارایی نیز رایزنی شود و پیگیری بیشتر انجام شود تا با ارتقای جایگاه گمرک استان، ظرفیت ثبت و همچنین صادرات از داخل استان افزایش یابد.

حیدی ادامه داد: برای احداث ساختمان گمرک استان و همچنین راه‌اندازی اداره گمرک در شهرستان‌های شهرکرد، بروجن و لردگان نیز پیگیری‌های لازم در حال انجام است.


بیشتر بخوانید


وی با اشاره به افزایش صادرات کالا از چهارمحال و بختیاری گفت: صادرات کالا از گمرک استان امسال ۱.۵ برابر چهار سال گذشته بوده است که افزایش صادرات محصولات غیرنفتی در ایجاد اشتغال، رونق تولید، مهار تورم تاثیرگذار است و باید برای افزایش صادرات محصولات تولیدی استان به سایر استان‌ها و کشورها، بیشتر تلاش کرد.

استاندار چهارمحال و بختیاری افزود: گمرک جایگاه خاصی در حوزه اقتصادی دارد و به عنوان گلوگاه جریان اقتصادی و واردات و صادرات است که می‌توان سیاست‌های حاکمیتی را از طریق این سازمان به اجرا گذاشته شود.

حیدری اظهار کرد: بازاریابی و معرفی تولیدات استان در بخش صنعت، کشاورزی و صنایع دستی ضروری است تا بتوان یک تحول در بخش روتق تولید و بهبود زندگی مردم فراهم کرد.

وی با اشاره به اینکه گمرک یکی از ادارات دارای مراجعه‌کننده است، گفت: باید در کار مردم روان‌سازی انجام شود و با تلاش مضاعف، رضایت مردم و مراجعه‌کنندگان و ارباب رجوع فراهم شود.

حیدری بر مردم‌داری، مردم‌یاری و مردم‌نوازی از سوی کارکنان دولت در استان تاکید کرد و افزود: با رعایت این سه اصل، رضایتمندی مردم فراهم می‌شود.

وی ادامه داد: مردم استان همیشه و در همه صحنه‌ها حضور پرشور داشته‌اند و پای کشور و انقلاب اسلامی ایستادند.

حیدری با اشاره به حضور پرشور مردم در انتخابات گفت: مردم با وجود فشار و جوسازی دشمن برای کمرنگ کردن حضور مردم، حضوری پرشور در انتخابات خواهند داشت.

حیدری اظهار کرد: حضور در پای صندوق‌های رای و افزایش مشارکت خیلی مهم است و با افزایش مشارکت موضع کشور تقویت می‌شود و تحول بزرگی در کشور ایجاد می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار